Nee, en bij de BEP VSR’s ook niet.
Zelfde principe, ander merk.
aadbloem schreef:Naast het voordeel dat er meerdere laadcircuits (desgewenst per accu zoals zonnepanelen, externe lader) werkt de Cyrix altijd automatisch en is meer dan de helft lager in prijs dan die de Argo- en andere FET dingen.
Bijvoorbeeld (maar ook bij de bekende watersport zaken)
https://www.bol.com/nl/nl/p/victron-cyr ... 090864588/
Ik heb de accu's naast elkaar staan en de Cyrix is met elke + van de accu verbonden met een 6mm2 van 15cm en een zwart draadje van 1,5mm2 naar de massa
De start-assist van de Cyrix gebruik ik niet, daar is de 6mm2 te dun en mijn startmotor te zwaar voor.
Ook een belangrijk voordeel van de Cyrix is dat je je + laaddraad van je dynamo niet hoeft op te zoeken en te onderbreken om op een Fet-dinges aan te sluiten.
JosV58 schreef:Ik wil het in ieder geval zo simpel mogelijk houden en het hele elektrische systeem aan boord op 12V houden.
Waar ik nog niet eerder aan gedacht heb is wat er verder nog nodig zou zijn om het systeem ook geschikt te maken voor walvoeding en voor (mocht het nodig zijn) een acculader?
Verandert dat de zaak?
Kwokko schreef:Nee.
Aan een Cyrix-ct 12/24 120 heb je genoeg.
Heb je een draaiknop ,een 1-2-Both-Of ,dan moet die er tussenuit,want dat heeft dan geen nut meer.
En bij walstroom zul je een accu lader moeten gebruiken,want de accu's vinden het niet fijn,als je deze dan gelijk doorverbind met 220/230 spanning.
Simpel houden? Een Cyrix nemen ,is klein,vraagt weinig ruimte,worden veel in wagens ingebouwd.
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten