door Danny1994 » 03 Jun 2020, 17:02
Vandaag bij een watersportzaak in Uithoorn geweest, hier heb ik het probleem voorgelegd en er werd direct gewezen op de brandstofpomp die nu nog mechanisch is/was. In het kader van baat het niet dan schaadt het niet heb ik de mechanische uit elkaar gehaald en zag ik dat er weinig over was van het membraan in het pompje en dus de carburateur zelf het werk moest verrichten om brandstof te krijgen.
Inmiddels heb ik een elektrisch pompje ertussen gezet waar ik de plus direct van de accu gepakt heb en de negatief van de bobine gepakt heb. Het resultaat is een pompje die het systeem onder druk zet zodra de motor loopt en voor mijn idee enkel bij pompt zo ver nodig. Ik heb het niet kunnen testen hoe hij vaart maar hij start in iedergeval een stuk beter/sneller.
Tevens is hij nu getankt met euro 98 en heb ik nieuwe originele bougiekabels besteld en wordt zodra de nieuwe kurkpakking binnen is de kleppen gesteld indien dit nodig is puur ter uitsluitsel waarom hij niet boven de 3500 toeren uit komt.
Dus resumé ik hoop dat de motor nu niet meer inhoud op volgas gezien de kans aanwezig is dat het vlotterbakje sneller leeg was dan hij zichzelf dmv vacuüm vol kon zuigen.
Ik hou jullie op de hoogte!