Anti diefstal tips RIB

staartolie werk schroef carburateur ontsteking spoel mono kabel

Anti diefstal tips RIB

Berichtdoor Friese vaarder » 06 Aug 2025, 15:58

Hoi!

Wat zijn naar jullie mening de beste anti-diefstal tips voor een rib met buitenboordmotor? Ik heb het idee dat een goedgekeurd buitenboordmotorslot tegenwoordig niet meer voldoende is en een goedgekeurd kabelslot ook niet. Complete spiegels worden uit boten gezaagd meen ik. Is er nog iets wat wel doeltreffend is?

Ik hoor het graag :)
Friese vaarder

ligplaats:
info:

Re: Anti diefstal tips RIB

Berichtdoor Wolf1 » 06 Aug 2025, 17:52

Denk dat je hier verkeerd bent, als je verzekerd bent, zou ik daarmee contact op nemen, zij moeten betalen als er iets mee gebeurd, dus zij zullen ook wel eisen stellen, als je nu zorgt dat je daaraan voldoet, kan jij rustig gaan slapen !
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1

ligplaats:
info:

Berichtdoor Renegade » 06 Aug 2025, 17:59

Friese vaarder schreef: Is er nog iets wat wel doeltreffend is?

Elke dag de RIB weer meer terugnemen op een trailer , in de garage zetten met 2 hongerige Pitbulls voor de garage deur ieders aan 6 meter ketting. :mrgreen:
Renegade

ligplaats:
info:

Berichtdoor Amersfow » 06 Aug 2025, 19:43

Inderdaad zagen ze de spiegel eruit, desnoods vervoeren ze m met een vissersbootje onderwater, daar kan een 4 takt tegen. Ik doe over mijn RIB op de kant het zeil ook over de bbm, dan valt die iets minder op. Maar ze hebben achter mijn huis de benzine tank al een keer gestolen (en ooit een Hondaatje die ik op de boot in de Gouwe had laten liggen, altijd prijs). Camerabewaking schrikt iets af, maar die nemen ze als het tegen zit ook nog mee, en als je video dan niet in de cloud staat heb je nog niks. We kunnen haarscherpe foto's van het melkwegstelsel maken, maar een CCTV waarop je iemand kan herkennen is er nog niet.
Gebruikers-avatar
Amersfow

ligplaats:
info:

Berichtdoor Blacktoppie » 06 Aug 2025, 20:25

Amersfow schreef:, maar een CCTV waarop je iemand kan herkennen is er nog niet.

Nou dat is gewoon te koop als je er voor betaald, maar dat willen mensen niet.. die willen 1 camera aan de achtergevel waarop je alles ziet..

Nou moet ik eerlijk zeggen bij ons op de vereniging heb ik echt goeie 8k camera's geplaatst. Haarscherp je ziet golfjes in het water, maar ga je digitaal zoomen 50 meter verderop dan blijft er ook niet veel over.. als je overigens optisch zoomt met die camera zie je daar wel alles.. maar als je camera op die hoek gericht is zie je in een andere hoek niks, en zie je het wel hebben ze een zwarte hoodie op en zie je daar 2 personen lopen met grootmoeders klok.
Mooiste is een paar overzichts camera's gekoppeld aan een paar dikke ptz camera,s. Detecteert de overzichts camera iets zoomt de ptz daar op in. Maar nogmaals, dat gaat niet om een paar 100 euro per camera.

Kortom, camera's leuk maar echt niet zaligmakend omdat goed spul gewoon duur is..
En ja, ik doe er wel eens iets mee :wink:

Anyway, genoeg ontopic, ben je bang dat ze je motor of je boot meenemen?, waar ligt hij. Een ketting of een slot is goed tegen een gelegenheidsdief, iemand die gericht voor de motor of boot komt krijgt het altijd voor elkaar, enige is detecteren en vertragen..
Ga in overleg met de verzekering wat de eis is, en hoe de schade gedekt is.. erg vervelend en oneerlijk maar tis helaas hoe het werkt.
Curtevenne 830AK "Marana"
Beenhakker 4m "Betty"
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Gebruikers-avatar
Blacktoppie

ligplaats:
info: Curtevenne 830 ak, Beenhakker 4m, met sabb 8h.

Terug naar Outboard motoren