Amersfow schreef:, maar een CCTV waarop je iemand kan herkennen is er nog niet.
Nou dat is gewoon te koop als je er voor betaald, maar dat willen mensen niet.. die willen 1 camera aan de achtergevel waarop je alles ziet..
Nou moet ik eerlijk zeggen bij ons op de vereniging heb ik echt goeie 8k camera's geplaatst. Haarscherp je ziet golfjes in het water, maar ga je digitaal zoomen 50 meter verderop dan blijft er ook niet veel over.. als je overigens optisch zoomt met die camera zie je daar wel alles.. maar als je camera op die hoek gericht is zie je in een andere hoek niks, en zie je het wel hebben ze een zwarte hoodie op en zie je daar 2 personen lopen met grootmoeders klok.
Mooiste is een paar overzichts camera's gekoppeld aan een paar dikke ptz camera,s. Detecteert de overzichts camera iets zoomt de ptz daar op in. Maar nogmaals, dat gaat niet om een paar 100 euro per camera.
Kortom, camera's leuk maar echt niet zaligmakend omdat goed spul gewoon duur is..
En ja, ik doe er wel eens iets mee

Anyway, genoeg ontopic, ben je bang dat ze je motor of je boot meenemen?, waar ligt hij. Een ketting of een slot is goed tegen een gelegenheidsdief, iemand die gericht voor de motor of boot komt krijgt het altijd voor elkaar, enige is detecteren en vertragen..
Ga in overleg met de verzekering wat de eis is, en hoe de schade gedekt is.. erg vervelend en oneerlijk maar tis helaas hoe het werkt.