suzuki df 15 herstellen

staartolie werk schroef carburateur ontsteking spoel mono kabel

suzuki df 15 herstellen

Berichtdoor aatv » 02 Mei 2025, 19:50

zoals je op mijn draadje " bootje opknappen" reeds kon lezen had ik vorig jaar de bbm
van het visbootje in orde laten maken voor veel geld. althans dat dacht ik. bleek maar weer
eens dat sommige bedrijven totaal geen kennis hebben en je het beter zelf kan doen. na de eerste
proefvaart merkte ik dat het koelwater straaltje steeds minder werd dus thuis de boel uit elkaar
gehaald en jongens wat een zooitje in het staartstuk. nieuwe inpeller was geplaatst maar verder
alles weer ineen met de ouwe versleten zooi ondanks mijn opdracht alles wat oud was te vervangen.

voor nu de waterpomp kompleet gereinigd en voorzien van nieuwe oliekeerring, pakkingen rubbers
en aan en afvoer leidingen. die kan weer ff mee. komende week de rest ff cleanen en weer monteren.

suzuki onderdelen zijn goed verkrijgbaar, ook van de oudere motoren maar onderdeel nummers zijn bijzonder
lastig te vinden. moest er iemand een df15 of df9 van rond 2003 zijn staartstuk / waterpomp willen reviseren
laat het ff weten want ik heb nu een lijstje met de juiste onderdeel nummers dan kun je de delen zo bestellen.

greetzz aat

Afbeelding
invictus maneo
aatv

ligplaats: wessem
info:

Re: suzuki df 15 herstellen

Berichtdoor aatv » 04 Mei 2025, 20:55

vandaag het staartstuk schoongemaakt en de hele boel weer gemonteerd. alles netjes
gevet zoals het volgens het werkplaats boek hoort en alle bouten schoongemaakt en met
de momentsleutel op de juiste spanning vast gedraaid. ziet er weer fatsoenlijk uit en
kan weer jaren mee.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

greetzzz aat
invictus maneo
aatv

ligplaats: wessem
info:

Terug naar Outboard motoren