ASPEN 2 voor Johnson 9.9 2 takt uit 2000

staartolie werk schroef carburateur ontsteking spoel mono kabel

ASPEN 2 voor Johnson 9.9 2 takt uit 2000

Berichtdoor Drifter111 » 26 Feb 2025, 16:16

Goedemiddag allemaal
Ik ben best wel nieuw in het land van buitenboordmotoren en heb sinds kort een Triss 425 visboot met een Johnson 2 takt 9.9 pk buitenboordmotor uit 2000.
Ik ben veel op zoek geweest naar of het gebruik van ASPEN 2 benzine goed voor mijn motor is of niet maar ik vind veel verschillende antwoorden, zoals 1: Heel erg goed voor je oudere buitenboordmotor tot: Niet doen want deze benzine is gemaakt voor kettingzagen, bosmaaiers etc en niet voor buitenboord motoren.
Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en heb een kan ASPEN 2 gekocht (wat best wel prijzig is) en deze getest op mijn 9.9 en hij loopt er prachtig op en met veel minder rook en afzetting.
Maar ik ben nog steeds een beetje huiverig om deze brandstof te gebruiken omdat ik zo veel tegenstrijdige berichten lees.
Kunnen jullie mij vertellen of het nu wel of niet schadelijk is voor mijn motor?
Alvast hartelijk dank voor jullie reacties.
Drifter111

ligplaats:
info:

Re: ASPEN 2 voor Johnson 9.9 2 takt uit 2000

Berichtdoor aadbloem » 26 Feb 2025, 16:45

Drifter111 schreef:Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en heb een kan ASPEN 2 gekocht (wat best wel prijzig is) en deze getest op mijn 9.9 en hij loopt er prachtig op en met veel minder rook en afzetting.

Heb je wel olie toegevoegd om mengsmering te verkrijgen?
aadbloem

ligplaats: Box ZW9
info:

Berichtdoor Drifter111 » 26 Feb 2025, 16:50

ASPEN 2 is mengsmering met een mengverhouding van 1 op 50 volgens de fabrikant dus volgens mij geen olie nodig. (Tenminste dat hoop ik niet :shock: )
Drifter111

ligplaats:
info:

Berichtdoor chaea » 26 Feb 2025, 18:02

Is schadelijk voor je buitenboordmotor omdat Aspen 2 takt vooral bedoeld is voor hoogtoerige motortjes zoals idd bosmaaiers etc.