micha schreef:Die pompt meer dan genoeg benzine zo. Ik denk dat je met de lekkage in de slang het al wel gevonden hebt. Maar is het je ouwe slang dan? Je had een nieuwe slang gekocht toch?
Ik had inderdaad al een nieuwe slang. Het filtertje in de motor vlak voor de pomp was gescheurd aan de onderzijde. Die zit er dus veel te lang op ook al, hij was helemaal uitgehard. Ik ga hem nu gewoon bij elke beurt vervangen. Ze kosten maar een paar euro. Ook van nieuwe olie voorzien en oliefilter (metaal) schoongeweekt in benzine. Vanmiddag even testen, ik heb er zin in!
Heeft iemand meer gegevens van dit type motor? Ik kan er zo weinig over vinden.
Zoals Cilinderinhoud etc. en carterinhoud. Vond er best veel olie ingaan. Misschien een handleiding of werkplaatshandboek?
Ook wil ik even testen wat het toerental is onder volle last. Heb het idee dat deze aan de lage kant is en de motor te veel interne weerstand heeft.
Iemand een idee waar onderstaan gat voor is? Een overloop? Die lijkt na het olie verwisselen wat te zweten.
Wat betreft carburateur. Wellicht kan ik eens vergelijken inderdaad en anders geloof ik het wel. Ik hoop nog een jaar of 3 met deze motor te doen en de boot indien dit in de bun past voorzien van een nieuwe 15PK efi van Mercury/Tohatsu. Mocht dit niet lukken ga ik de 9.9 PK zoeken met een de hoogste cilinderinhoud. nothing beats cubic inches!