Mercury 30pk (1995) onderhoud / stationair issue

staartolie werk schroef carburateur ontsteking spoel mono kabel

Re: Mercury 30pk (1995) onderhoud / stationair issue

Berichtdoor micha » 03 Sep 2024, 12:21

Mooi Dat het gelukt is. Afstellen van je stationair mengsel doe je op de boot, met warme motor en in z'n vooruit. Dan stel je hem het beste af. Het cijfer 8 of 6 is de warmte waarmee je verbrand. Vraag me niet de details. Maar een buitenboordmotor heeft geen hoge motor temperatuur. Ik zou dan sowieso voor de 8 kiezen omdat dat een kouder type is. Helemaal als jij een begrensde motor hebt die niet eens vol gas gaat. Je zou dan ook nog voor de 10 kunnen kiezen maar beter gewoon voor de 8 zoals de handleiding voorschrijft
micha

ligplaats:
info:

Berichtdoor mrcrazy » 03 Sep 2024, 13:37

micha schreef:Mooi Dat het gelukt is. Afstellen van je stationair mengsel doe je op de boot, met warme motor en in z'n vooruit. Dan stel je hem het beste af. Het cijfer 8 of 6 is de warmte waarmee je verbrand. Vraag me niet de details. Maar een buitenboordmotor heeft geen hoge motor temperatuur. Ik zou dan sowieso voor de 8 kiezen omdat dat een kouder type is. Helemaal als jij een begrensde motor hebt die niet eens vol gas gaat. Je zou dan ook nog voor de 10 kunnen kiezen maar beter gewoon voor de 8 zoals de handleiding voorschrijft

afstellen ga ik morgen even rustig de tijd voornemen, zover als nodig.

Qua bougie : wat ik begrepen is dat er een 6 ingedraaid is omdat de gas-hendel begrenst is, en de motor dus nooit voluit komt.
Daar ik dit eraf wil gaan halen ik ze vervangen voor een type 8.
mrcrazy

ligplaats: zeewolde
info:

Berichtdoor micha » 03 Sep 2024, 15:20

Met welke gedachte is dan de 6 er in gedraaid? Alleen als je hogere temperaturen zou halen dan je normale motor temperatuur dan zou een 6 beter zijn. In jouw geval ga je niet volgas. Maar zag dat je ook de begrenzing er af wil gaan halen dus zou gewoon voor origineel gaan. Onbegrensd is ook beter voor zo'n motor.
micha

ligplaats:
info:

Berichtdoor mrcrazy » 03 Sep 2024, 15:46

micha schreef:Met welke gedachte is dan de 6 er in gedraaid? Alleen als je hogere temperaturen zou halen dan je normale motor temperatuur dan zou een 6 beter zijn. In jouw geval ga je niet volgas. Maar zag dat je ook de begrenzing er af wil gaan halen dus zou gewoon voor origineel gaan. Onbegrensd is ook beter voor zo'n motor.

Ik heb geen idee, heb deze boot pas 3 weken in bezit en dit is wat ik constateer. MAar naar wat ik begreep zit die 6 erin om dat hij begrenst is.
mrcrazy

info:

Berichtdoor mrcrazy » 04 Sep 2024, 11:09

Ik zat te bedenken om de 12V accu op te laden hiervoor de motor te gebruiken

Maar ik ben niet zeker of er een dynamo aanwezig is

Wel heb ik 2 draden (massa & groen/wit) gevonden in voorzijde van de motor die afgedopt zijn
Hier meet ik wel 56Vdc op met draaiende motor

Als ik hier een regelaar tussen zet ben ik er wel lijkt mij? Of zal dit wat anders zijn
mrcrazy

info:

Berichtdoor EricS » 04 Sep 2024, 13:58

Er moeten 2 gele draden onder het vliegwiel vandaan komen.Dat zijn de draden van de lichtspoel.Als je er een gelijkrichter aan zet dan kun je een accu laden.
EricS

ligplaats: Alphen a/d Rijn
info:

Berichtdoor mrcrazy » 05 Sep 2024, 12:04

EricS schreef:Er moeten 2 gele draden onder het vliegwiel vandaan komen.Dat zijn de draden van de lichtspoel.Als je er een gelijkrichter aan zet dan kun je een accu laden.

hm ik ga hier eens naar zoeken vd week
mrcrazy

info:

Vorige

Terug naar Outboard motoren