Bob Johnson schreef:Vaarbewijs heb ik. Heb ook over 9.9 gedacht maar kosten weer hoger, en nog meer diefstalgevoelig denk ik. Zou die 8 pk niet al een hele winst zijn?
De 8 en 9.9 zijn in principe dezelfde motor en waarschijnlijk bedoeld Micha dat duidelijk te maken.
Maar je gaat zeer zeker verschil merken, degene die je nu hebt, waarschijnlijk met de witte kap rode opdruk ( 2012 zit net op het randje met kapkleur)
De 1 cilinder is een lompe hakeplof en Yamaha had hier nooit aan moeten beginnen, de eerste generatie f 6 waren prima 2 cilinder motortjes met een uitstekende reputatie.
Deze 1 cilinder uitvoering in 4/5/6 pk is erg lomp tov het eerste model f4 die veel ranker en lichter was en de f6 1 cilinder was niet veel lichter/ handzamer dan de 2 cilinder f6, enige winstpunt was dat ze nu een f5 in het assortiment hadden, welke het minst populair is.
Een fijne 8 pk 2 cilinder is echt een hele vooruitgang, veel stiller en krachtiger. Qua diefstal net zo populair als de f9.9 dus daarom hoef je je keuze niet te laten beinvloeden.