Beste forumleden,
Misschien een wat ongebruikelijke vraag die volgt uit (ongebruikelijk?) gebruik van mijn buitenboordmotor, maar ik stel ‘m toch. Mijn Mariner/Mercury 8 pk 4-takt uit 2005 hangt achter een simpel rubberbootje. Aangezien ik rustig toeren het fijnst vind met een vlak getrimde motor en bij vlot doorvaren de boot fijner vind varen met een schuiner getrimde motor, wissel ik dit af en toe tijdens het varen. De motor een standje schuiner omhoog trekken is geen probleem en kan gewoon met draaiende motor. Als ik de motor echter weer naar de vlakke stand wil hebben, moet de motor eerst helemaal omhoog om vervolgens weer terug te kunnen kantelen naar de laagste vlakke stand. Nu heb ik dit een paar keer met draaiende motor vlot proberen te doen (vlot, want krijgt voor 3 seconden natuurlijk geen koeling), maar de motor valt vrijwel meteen uit in gekantelde stand. Puur uit nieuwsgierigheid vroeg ik mij af om iemand hier een verklaring voor heeft. Werkt de carburateur niet effectief in gekantelde stand of is het iets anders?
Alvast bedankt!