Slechte benzine

staartolie werk schroef carburateur ontsteking spoel mono kabel

Slechte benzine

Berichtdoor Amersfow » 23 Jul 2024, 08:04

Ook ik ben getroffen door het slechte benzine verhaal. Met alle kinderen uit het huis en een dieselsloepje achter het huis, duurt het jaren voordat ik het 3 gallon tankje van de BBM RIB met 6pk Tohatsu leeg heb (volgas gebruikt die nog maar 4 lt/uur). Heb een maand geleden ofzo (toen het een keer droog en 20+ graden was, kan dus ook 3 maanden geleden zijn :-() nog gevaren. Wilde 'm nu weer starten, maar moter gaf geen slag. Ook met hard pompen niets, ook geen benzine op het water, wat me deed vermoeden dat er geen brandstof kwam. T/m de carburateur kwam er genoeg. In dove woede de carburateur eraf gehaald, toen zag ik dat de vlotternaald gewoon vast/dicht geplakt was. Paar keer heen en weer bewogen, spul weer gemonteerd en met 1 trekje weer lopen.
Heb de oude benzine nu in een tankje, en nieuwe erin. Ben van plan vanaf nu, na het seizoen de benzine in de auto te gooien en in het voorjaar weer nieuw te halen.

Vraag; moet ik die oude benzine bij het KCA brengen, of kun je het door de nieuwe benzine mengen om op te branden?
Gebruikers-avatar
Amersfow

ligplaats:
info:

Re: Slechte benzine

Berichtdoor Mopolcamper » 23 Jul 2024, 09:15

Als het "jaren duurt", voordat je tank leeg is, zou je kunnen overwegen in plaats van benzine op Aspen te varen. Dat geeft geen verouderingsprobleem.
Mopolcamper

ligplaats:
info:

Berichtdoor chaea » 23 Jul 2024, 10:55

Idd of Aspen of E5 zonder de 5.

Oude benzine wegbrengen, ik spaarde het altijd op en doneerde het aan iemand met een crossauto.
chaea

ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Berichtdoor Amersfow » 23 Jul 2024, 12:37

Dank!
Gebruikers-avatar
Amersfow

ligplaats:
info:

Berichtdoor bas » 23 Jul 2024, 13:46

Idd een alkylaatbenzine zoals een Aspen voorkomt een hoop gedoe. Kost wat maar met dit verbruik ga je er ook niet kapot aan. Zelf een kan normale benzine voor het hele seizoen kan al te lang zijn.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas

ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Terug naar Outboard motoren