Goedenavond,
Ik hoop dat er iemand op dit forum is die mij verder zou kunnen helpen. Ik heb een Suzuki 25PK 2 takt buitenboordmotor die kampt met enkele problemen. De buitenboordmotor loopt in zijn neutraal goed, en slaat niet af ook niet als we d.m.v. handgas gas geven. In elk toerental blijft de motor goed lopen, maar als we hem in zijn versnelling zetten slaat de motor al snel af. In hoge toeren in zijn versnelling blijft de motor goed lopen, maar zodra hij terug zakt naar lage toeren, of op lage snelheid moet varen slaat de motor af. Ook reageert de motor niet goed op het gas. Als we in een versnelling gas geven, reageert hij daar niet op, of reageert hij later opeens met hoge toeren.
Motorspecificaties:
Suzuki DT25AC
25PK
2 takt
3 Cilinder
We hebben al enkele dingen geprobeerd, maar onderstaande oplossingen helpen helaas niet.
- Alle carburateurs ultrasoon gereinigd
- Nieuwe bougie’s
- Membranen van de carburateurs gereinigd
Ik ben zelf wat gaan nadenken over mogelijke problemen, maar wil niet teveel gaan veranderen tenzij ik zeker weet dat dit het probleem kan zijn. Het enige probleem wat ik kon bedenken was als volgt:
Het staartstuk is in de winter van de motor afgeweest en terug gemonteerd, echter zijn de instellingen van de schakelstang mogelijk niet correct. Als ik bij de motor van mijn buurman kijk (4 takt) is de schroef zowel in zijn voor- als achteruit geblokkeerd in beide richtingen, terwijl als ik naar mijn eigen motor kijk is hij in zijn vooruit in één richting geblokkeerd. De andere richting kan hij worden gedraaid, echter hoor je dan wel een tik. Dit kost geen kracht. In zijn achteruit is hij wel in beide richtingen geblokkeerd. Kan dit een probleem zijn?
Zijn er andere dingen die ik kan proberen, of eventueel een probleem kan zijn? Ik hoor het graag!
Groetjes,
Thijmen