Amileofhome schreef:Edit; haal sowieso even een vaarbewijs. Is een kwestie van even wat tijd in steken en je hebt dat papiertje. En dat is eigenlijk niet eens het doel. Het gaat erom dat jij wat basis kennis hebt om de juiste acties te kunnen ondernemen.
Haal even je Vaarbewijs.
Voor jou zou dan gelden , lees eerst even deze thread goed door,want je concludeert is in mijn optiek niet aan de orde.
De thread starter schreef in zijn 2de posting het volgende :
Maar we dachten als het verbruik nou mee valt de motor gewoon te laten begrenzen, zodat mensen zonder vaarbewijs er ook mee op pad kunnen.
Zou de threadstarter dan nog zelf een vaarbewijs moeten halen?
Dat brengt mij op " het vaarbewijs".
Een farce ,een gotspe is het.
Een vaarbewijs kent enkel een theoretische cursus en examen met zich mee ,om van die licentie gebruik te mogen maken.
Degene de heftruckchauffeur wil worden ,moet een praktische en theoretische opleiding volgen.
Degene die de autorijbewijs , trekker rijbewijs ,bromfietsrijbewijs,vrachtauto rijbewijs wil halen ,moet een theoretische en praktische cursus gaan volgen.
Gek genoeg hoef je voor een plezierboot vaarbewijs GEEN praktische les en examen te volgen.
Papiertje op zak ,en varen maar.
Hoppa ,de woelige baren op ,laag vliegen maar.
gelden er ook nog vaarsnelheiden?
Helaas ,niks van gelezen, was ook geen examenvraag,dus we "vliegen" verder.
Wie hier geen postings leest ,leest ook geen regelgeving op de borden langs het water.
Ik ben
voor een vaarbewijs ,maar dan inclusief prakijk onderricht , en geen vaarbewijs voor het leven, maar voor 10 jaar,daarna een opfriscursus en je kunt weer verder.
Een fysieke deelname aan een opfrisdag met vermelding in een register zou voldoende moeten zijn.
Dat zouden ze met het autorijbewijs ook moeten doen.