Wat voor motor ryds 510 gt

staartolie werk schroef carburateur ontsteking spoel mono kabel

Wat voor motor ryds 510 gt

Berichtdoor Izhar » 12 Jan 2023, 22:22

Goedeavond,

Ik heb een paar maanden geleden een ryds 510 gt aangeschaft waar ik heel blij mee ben. Maar er hangt nu een 25 pk achter en wil ik zelf toch wel iets met wat meer pit qua vermogen. Nu mag er max 52 kw achter en ben ik aan het orienteren wat er een beetje achter moet. Ik weet dat 90 pk eigenlijk teveel is volgens de fabrikant maar komt dat omdat de spiegel niet stevig genoeg is of heeft dat iets met de rompsnelheid te maken dat ie gewoon niet harder kan. Ik ben een leek hierin trouwens dus heb er de ballen verstand van. Heb ook ergens gelezen over deze boot dat de minste motor voor deze boot 50 is en max 70. Maar wil met 4 of 5 mensen nog steeds een beetje knap kunnen varen. Ik heb namelijk een paar leuke 90 pk's gezien dus vroeg me af of dat kon.

Met vriendelijke groet,

Izhar
Izhar
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 12 Jan 2023, 22:14
ligplaats: Wormer
info:

Re: Wat voor motor ryds 510 gt

Berichtdoor Kwokko » 13 Jan 2023, 00:51

Izhar schreef: Ik ben een leek hierin trouwens dus heb er de ballen verstand van.

Dat had je er niet bij hoeven zetten, want dat kun je ook wel tussen de woorden door lezen. :mrgreen:

Maar als jij iets langer wilt genieten van je aanschaf, lijkt het mij verstandig aan de adviezen van de fabrikant te houden.
En dat is max 70 pk.
En "knap" kunnen varen?
Het is !asr net wat jij met "knap" bedoeld.
Als dat laagvliegend is ,zal menigeen dat niet echt waarderen.
Vooral de waterschappen niet ,die zien hun oevers door golfslag weer in het water verdwijnen.
De maximum vaarsnelheden zijn er niet voor niets.
Die hebben een doel.

Als je niet in het bezit bent van een vaarbewijs,van mag je sowieso niet sneller dan 20km/h kunnen.
Dat betekent dat de boot - combi niet sneller wil.
Dan heeft 70pk geen zin.