Berichtdoor Lotte » zo 04 aug 2013, 17:57
henkvd schreef:
Dan is de impeller wel goed maar is de controle straal uitgang afgesloten of staat de thermostaat vast, de thermostaat zit achter het langwerpige deksel, al zou ik eerst proberen een ijzerdraadje door het slangetje zien te krijgen, in 99% van de gevallen zit er een kalk stukje dwars voor de uitgang, hiervoor moet je de onderkap eraf halen.
Die andere slang hoort op de carburateur, bij lekkage loopt de benzine dan niet in de motor maar in het water, kennelijk hebben ze die niet terug geplaatst.
Via "boatinfo" (site) een repair manual bekeken om te weten wat wat is. Vanmiddag de zijkap erafgehaald en toen was alles duidelijk te zien. Honda heeft dat koelwaterslangetje wat knullig geleid waardoor het snel "vaatvernauwing" geeft. Door de rare bochten gaat het slangetje knikken en dan veroorzaakt een klein beetje troep een opstopping totdat het uiteindelijk helemaal dichtslipt.
Slangetje schoongemaakt en doorvoer naar het staartstuk doorgeprikt en toen kwam er weer een flinke straal uit. Slangetje anders geleid, zodat kans op knikken midenr is. Boel weer in elkaar gezet en werkte weer perfect.
Toch wel prettig dat je mede door dIt forum en via via de boel weer kunt oplossen. "henkvd"
BEDANKT!