yamaha f15 probleempjes

staartolie werk schroef carburateur ontsteking spoel mono kabel

yamaha f15 probleempjes

Berichtdoor EBL » 11 Jun 2021, 17:26

Hallo forumleden,
wat een mooi forum hebben jullie en wat een hoop kennis aanwezig. Mag ik een probleem aan jullie voorleggen.

Wij hebben een motorbootje met een f15 Yamaha erachter, leuke motor, loopt al jaren goed. Afgelopen winter weer een beurtje gekregen en paar weken geleden de boel weer gemonteerd.

Motor gestart, liep zeer slecht, caborateur gereinigd, benzineleidingen vervangen, filter vervangen en toen liep de motor stukken beter. Wellicht toch wat zooi uit de oude tank gekomen terwijl ik dacht dat deze schoon was. Tank ook maar vervangen.

Maar nu kan ik welgerekend 100meter varen en dan valt de motor weer uit. Benzinefilter (transparante versie) is ook maar een beetje gevuld met benzine, pompbal wel stevig(ontluchten op tank open :-)). Zou het kunnen zijn dat de benzinepomp niet voldoende meer zijn werk doet en te weinig benzine aanzuigt?

Ik hoor graag jullie theorie waar ik het probleem het beste kan zoeken.

groeten
Erik
EBL

ligplaats: loosdrecht
info:

Re: yamaha f15 probleempjes

Berichtdoor chaea » 11 Jun 2021, 20:11

Is idd voor de hand liggend, 2 jaar exact hetzelfee euvel gehad.
Je kan het uitsluiten door de tank rechtstreeks op de carburateur aan te sluiten en hoger dan de motor te houden.
De zwaartekracht neem de "pompfunctie" over. Blijft de motor nu lopen weet je de boosdoener.

Vervangen is relatief simpel
chaea

ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Terug naar Outboard motoren