Suzuki 25pk v-twin stottert hevig

staartolie werk schroef carburateur ontsteking spoel mono kabel

Suzuki 25pk v-twin stottert hevig

Berichtdoor Wardwatersport » 11 Mei 2021, 10:20

Goedemorgen allen... Een aantal keer met mijn bootje gevaren.. eerste keer ging hij na een kleine periode ineens terug in toeren en liep hij slecht... Uitgezet en het was weg.. dit was op hoge snelheid en deed me denken aan dit filmpje; http://adfoc.us/64670679314889
In dit filmpje gaat het om de RPM limit reached.. nu ben ik van een 11 pitch naar 12 pitch gegaan.. heel stuk gevaren en toen ik even vol gas wilde kapte hij na +/-10 seconden weer af en ging hij stotterend lopen... Verder loopt hij prima en heeft net een beurt gehad twv €700 door de vorige eigenaar.. sinds die beurt is er niet mee gevaren.... Waar kan ik kijken? Brandstof is verse euro98 e5 van de BP... Stotterend lopen is als dit filmpje; http://adfoc.us/64670679315472
Wardwatersport
 
Berichten: 10
Geregistreerd: 11 Mei 2021, 10:13
ligplaats: Sneek
info: Topcraft milennium 440 met suzuki v-twin 25.. 4-takt (gechipt naar 30+pk)

Re: Suzuki 25pk v-twin stottert hevig

Berichtdoor Lexvdpoel » 11 Mei 2021, 14:44

De linkjes werken niet
Gebruikers-avatar
Lexvdpoel
 
Berichten: 111
Geregistreerd: 18 Jun 2020, 15:05
Woonplaats: Duitsland
ligplaats: Winschoten
info:

Re: Suzuki 25pk v-twin stottert hevig

Berichtdoor broekie » 11 Mei 2021, 16:22

Benzinetank schoon? Klinkt als mogelijk water in de benzine.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2538
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: Suzuki 25pk v-twin stottert hevig

Berichtdoor henkvd » 11 Mei 2021, 17:52

Als ik lang geb=noeg wacht, op skip druk en bij de eerste op advertentie overslaan druk kom ik voor beide links hier op uit:

https://www.youtube.com/watch?v=ShNclCSJT00

https://www.youtube.com/watch?v=uODMPQ4FiE8
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Suzuki 25pk v-twin stottert hevig

Berichtdoor broekerhaven » 11 Mei 2021, 17:55

Heb ik ook gehad met mijn v-twin..
Schijnt een kwaal te wezen van deze motoren en had iets te maken met een kanaalthe in de carb dat opgeboord moest worden of zoiets .
Ik heb de mijne ingeruild op een suzuki 40 pk injectie voordat ik ermee verder ging..
Vind het rauwe lawaai motoren..
broekerhaven
 
Berichten: 792
Geregistreerd: 21 Dec 2013, 10:11
Woonplaats: bovenkarspel
ligplaats: broekerhaven
info: Placom 410 "old school"

Re: Suzuki 25pk v-twin stottert hevig

Berichtdoor chaea » 11 Mei 2021, 22:43

Suzuki is erg ongelukkig geweest in deze range motoren, men begon met de plompe lijn moteren die al geen supersucces waren om daarna op de twin variant over te gaan ofwel V2. V8 is vet V12 nog beter maar V2 :? . Zijn ze slecht? in de basis vast niet maar ik laat ze erg links liggen net zoals de vroegere lijn motoren. Wat is er aan de hand, ik denk echt een elektronische noodloop welke elke elke hedendaagse motor tot wanhoop kan drijven.
chaea
 
Berichten: 729
Geregistreerd: 07 Aug 2020, 20:55
ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Re: Suzuki 25pk v-twin stottert hevig

Berichtdoor Wardwatersport » 11 Mei 2021, 23:27

broekie schreef:Benzinetank schoon? Klinkt als mogelijk water in de benzine.

Ja deze is schoon.. heb de slang afgekoppeld en volledige tank nieuwe e5 euro 98 getankt
Wardwatersport
 
Berichten: 10
Geregistreerd: 11 Mei 2021, 10:13
ligplaats: Sneek
info: Topcraft milennium 440 met suzuki v-twin 25.. 4-takt (gechipt naar 30+pk)

Re: Suzuki 25pk v-twin stottert hevig

Berichtdoor Wardwatersport » 11 Mei 2021, 23:28

broekerhaven schreef:Heb ik ook gehad met mijn v-twin..
Schijnt een kwaal te wezen van deze motoren en had iets te maken met een kanaalthe in de carb dat opgeboord moest worden of zoiets .
Ik heb de mijne ingeruild op een suzuki 40 pk injectie voordat ik ermee verder ging..
Vind het rauwe lawaai motoren..


En weet je toevallig degene die jou verteld heeft wat er opgeboord/uitgeboord moest worden? Of moet ik daarvoor bij de dealer zijn?
Wardwatersport
 
Berichten: 10
Geregistreerd: 11 Mei 2021, 10:13
ligplaats: Sneek
info: Topcraft milennium 440 met suzuki v-twin 25.. 4-takt (gechipt naar 30+pk)

Re: Suzuki 25pk v-twin stottert hevig

Berichtdoor Wardwatersport » 12 Mei 2021, 00:28

broekerhaven schreef:Heb ik ook gehad met mijn v-twin..
Schijnt een kwaal te wezen van deze motoren en had iets te maken met een kanaalthe in de carb dat opgeboord moest worden of zoiets .
Ik heb de mijne ingeruild op een suzuki 40 pk injectie voordat ik ermee verder ging..
Vind het rauwe lawaai motoren..

Ik snap het! Het jammere van het verhaal is dat ik net (coronatijd) een vermogen betaald heb hiervoor en dan kan ik deze zomer alsnog niet lekker varen want een nieuwe 40pk is niet te krijgen of er komt nog een bootje bovenop aan investering....
Wardwatersport
 
Berichten: 10
Geregistreerd: 11 Mei 2021, 10:13
ligplaats: Sneek
info: Topcraft milennium 440 met suzuki v-twin 25.. 4-takt (gechipt naar 30+pk)

Re: Suzuki 25pk v-twin stottert hevig

Berichtdoor chaea » 12 Mei 2021, 10:27

Het opboren heeft te maken met de toendertijd geldende emissie eisen waar motoren aan moesten voldoen, vooral de DF 9.9 en 15 range was zodanig afgesteld dat deze bijna tegen het uitslaan van de motor afgesteld waren. Het stelschroefje zat weggewerkt achter een messing dopje zodat deze niet zonder het uitboren hiervan hoger afgesteld kon worden, helaas weet iedereen hier tegenwoordig van af en heb ik al gepruts hiermee ondervonden, uitboren door info op internet en daarna het schroefje kapot draaien. Hier ging het om een DF 15 die inderdaad niet goed meer wou lopen naar mate deze warm werd. Overigens kom ik dit soort dopjes vaker tegen in carburateurs of verzegelingen vaker tegen in carburateurs.

Ik heb al geschreven, dit type motor laat ik links liggen omdat ik ze niet fijn vindt lopen. Of er daadwerkelijk een dopje zit die uitgeboord kan worden weet ik niet maar het zou mij niet verbazen, is deze al uitgeboord dan kan daar ook het probleem liggen zoals boven beschreven.

Maar ik denk eigenlijk nog steeds een noodloop of storing in het elektracircuit.
chaea
 
Berichten: 729
Geregistreerd: 07 Aug 2020, 20:55
ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Volgende

Terug naar Outboard motoren

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten