chaea schreef:Het opboren heeft te maken met de toendertijd geldende emissie eisen waar motoren aan moesten voldoen, vooral de DF 9.9 en 15 range was zodanig afgesteld dat deze bijna tegen het uitslaan van de motor afgesteld waren. Het stelschroefje zat weggewerkt achter een messing dopje zodat deze niet zonder het uitboren hiervan hoger afgesteld kon worden, helaas weet iedereen hier tegenwoordig van af en heb ik al gepruts hiermee ondervonden, uitboren door info op internet en daarna het schroefje kapot draaien. Hier ging het om een DF 15 die inderdaad niet goed meer wou lopen naar mate deze warm werd. Overigens kom ik dit soort dopjes vaker tegen in carburateurs of verzegelingen vaker tegen in carburateurs.
Ik heb al geschreven, dit type motor laat ik links liggen omdat ik ze niet fijn vindt lopen. Of er daadwerkelijk een dopje zit die uitgeboord kan worden weet ik niet maar het zou mij niet verbazen, is deze al uitgeboord dan kan daar ook het probleem liggen zoals boven beschreven.
Maar ik denk eigenlijk nog steeds een noodloop of storing in het elektracircuit.
broekerhaven schreef:Zie dat je motor gechipt is naar 30pk..
Hoe chip je een carburateur motor?
Is er met de cdi gerommeld ?
Zit daar misschien je probleem wel....
chaea schreef:Het opboren heeft te maken met de toendertijd geldende emissie eisen waar motoren aan moesten voldoen, vooral de DF 9.9 en 15 range was zodanig afgesteld dat deze bijna tegen het uitslaan van de motor afgesteld waren. Het stelschroefje zat weggewerkt achter een messing dopje zodat deze niet zonder het uitboren hiervan hoger afgesteld kon worden, helaas weet iedereen hier tegenwoordig van af en heb ik al gepruts hiermee ondervonden, uitboren door info op internet en daarna het schroefje kapot draaien. Hier ging het om een DF 15 die inderdaad niet goed meer wou lopen naar mate deze warm werd. Overigens kom ik dit soort dopjes vaker tegen in carburateurs of verzegelingen vaker tegen in carburateurs.
Ik heb al geschreven, dit type motor laat ik links liggen omdat ik ze niet fijn vindt lopen. Of er daadwerkelijk een dopje zit die uitgeboord kan worden weet ik niet maar het zou mij niet verbazen, is deze al uitgeboord dan kan daar ook het probleem liggen zoals boven beschreven.
Maar ik denk eigenlijk nog steeds een noodloop of storing in het elektracircuit.
Oeverloos schreef:Het brandstoffilter onder de motorkap, indien aanwezig, is schoon?
Mvrg. Oeverloos
henkvd schreef:Enig idee hoeveel toeren je maakt als het probleem optreed ? noodloop kan een oorzaak zijn van te hoge toeren.
Anders varen en toeren steeds een klein stukje toe laten nemen, dan weer van het gas af en steeds herhalen of het probleem dan terug komt, bij een brandstof probleem veracht ik dat het eerder optreed ook als max toeren nog niet gehaald hebt.
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten