Yamaha 2 takt 4 pk (water bij bougie)

staartolie werk schroef carburateur ontsteking spoel mono kabel

Re: Yamaha 2 takt 4 pk (water bij bougie)

Berichtdoor micha » 08 Mrt 2021, 10:54

Er was ooit een keer iemand op dit forum ( heel wat jaren geleden) die had zoiets gerepareerd met durafix. Ik kan het alleen niet terug vinden en weet ook niet zeker of dat de cilinderkop was of een andere plek die niet zo heet wordt.

Persoonlijk zou ik het interessant vinden om te proberen. Als je geen geld hebt voor een ander motortje en je vind klussen wel leuk.
Echter, wat de forum leden al zeggen. Dit motortje is wel al aan vervanging toe want de rest van het motorblok kan er ook zo aan toe zijn.

Heb je ermee op zout water gevaren?
micha
 
Berichten: 348
Geregistreerd: 25 Apr 2014, 09:44
ligplaats:
info:

Re: Yamaha 2 takt 4 pk (water bij bougie)

Berichtdoor chaea » 08 Mrt 2021, 11:50

Wat een ieder met zijn motortje doet is eigen.

Maar hoe vaak ik wel niet motoren heb gehad waar in het verleden handelingen zijn toegepast om hem weer werkend te krijgen op de onjuiste manier, zijn niet meer op 2 handen te tellen.
Het vervelende hiermee is dat mensen zo'n motortje gewoon weer als goed verkopen zodat later een ander met de ellende zit, diegene betaald een normale prijs voor de motor en heeft dan ook onkosten om erachter te komen wat er aan de hand is waarbij de diagnose motor overleden gegeven zal worden.

Zoals je op de foto's al ziet zijn er al meerdere verdachte plekken, het komt de cilinder al in wat betekend dat de motor zijn leven heeft gehad.
Wil je hem behouden, ander blokje zoeken.
chaea
 
Berichten: 756
Geregistreerd: 07 Aug 2020, 20:55
ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Vorige

Terug naar Outboard motoren

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten