De linker onderhoek van de vorige foto bevatte dus een scheurtje. Ik heb ervoor gekozen om dit op te lossen met vloeibaar metaal in combinatie met latoen koper van 0.3 mm. Ik heb inmiddels drie lagen latoen aan de buiten- en binnenkant van het haarscheurtje gelijmd en heb er vertrouwen in dat dit straks geen kant meer op zal gaan. Gelukkig zit het scheurtje op de plek waar het koelwater binnenkomt vanuit het pomphuis en dus zal het niet al te warm worden op deze plek.
Later ga ik alles goed vlak maken zodat de pakking een juist contactvlak heeft en alles weer netjes afdicht.
twee lagen latoen koper
Laatste laag wat een keiharde verbinding geeft. Later ga ik alles netjes afwerken zodat de pakking goed afsluit
Weet iemand hoe ik de cilinders goed schoon krijg? Ik durf de cilinderkop er niet af te schroeven omdat ik bang ben dat hier ook weer bouten gaan afbreken. Kan ik de cilinders bijvoorbeeld spoelen met benzine of kan ik beter een toevoeging gebruiken als straks de motor weer draait?