Forumgenoten,
Al minstens 15 jaar vaar ik (naar volle tevredenheid) met een Yamaha 15 CPE. Dat is een elektrisch startende tweetaktmotor. Hij doet het nog altijd fantastisch, maar sinds een poosje is het stoppen van de motor een probleem. Op het bedieningspaneeltje zit de bekende originele sleutelschakelaar met 3 standen: links-motor uit, midden-contact aan, rechts-starten, het gebruikelijke werk dus. Maar als ik met draaiende motor de sleutel in de motor-uit stand zet blijft de motor (soms enigszins stotterend) vrolijk doordraaien. Ik zet hem dan uit door de choke helemaal uit te trekken. Dat is natuurlijk maar een noodoplossing, maar ja, je moet wát nietwaar?
Ik heb de sleutelschakelaar nu losgemaakt en zie er 8 draden uitkomen met de kleuren ROOD, WIT, BRUIN, ROZE, ZWART, GEEL en dan nog twee waarvan de kleur het meest lijkt op WIT en LICHTGEEL. Van alle genoemde draden hebben alleen de eerste vier aangesloten gezeten.
Is er misschien iemand die het probleem kan duiden en/of iemand die de functie kent van elk van de 8 draden?
Ik ben benieuwd en alvast bedankt ... !
PeterM