suzuki 8 pk > 9.9 pk

staartolie werk schroef carburateur ontsteking spoel mono kabel

suzuki 8 pk > 9.9 pk

Berichtdoor servicemonteurtje » 30 Jun 2020, 17:08

ik heb een Suzuki 8 pk 4takt uit 2010
nu heb ik gehoord dat het heel makkelijk is om deze motor naar 9.9 pk te brengen.
heeft iemand hier ervaring mee?
wat is hier voor nodig en wat kost het?
servicemonteurtje
 
Berichten: 19
Geregistreerd: 24 Sep 2017, 20:41
ligplaats: Ridderkerk
info:

Re: suzuki 8 pk > 9.9 pk

Berichtdoor broekie » 30 Jun 2020, 17:25

Naar de winkel gaan, omruilen en bijbetalen.
Is inderdaad niet moeilijk.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2541
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: suzuki 8 pk > 9.9 pk

Berichtdoor servicemonteurtje » 30 Jun 2020, 21:13

broekie schreef:Naar de winkel gaan, omruilen en bijbetalen.
Is inderdaad niet moeilijk.


wat zijn dit nou weer voor rare opmerkingen.
er word gewoon een normale vraag gesteld als je daar geen normaal antwoord op kan geven doe dan maar geen antwoord.

ik dacht dat dit forum was om vragen te stellen over dit soort zaken maar sommige mensen snappen dat geloof ik niet
servicemonteurtje
 
Berichten: 19
Geregistreerd: 24 Sep 2017, 20:41
ligplaats: Ridderkerk
info:

Re: suzuki 8 pk > 9.9 pk

Berichtdoor jade » 30 Jun 2020, 21:38

De vraag die je stelt is al vaker gesteld, en daar komt meestal als antwoord uit dat het inderdaad beter/makkelijker/goedkoper is om hem gewoon om te ruilen.
Maar het zal vast wel kunnen....
jade
 
Berichten: 243
Geregistreerd: 30 Aug 2014, 19:18
ligplaats: Giethoorn
info:

Re: suzuki 8 pk > 9.9 pk

Berichtdoor broekie » 01 Jul 2020, 07:59

Ik geef een direct eerlijk antwoord op je vraag.

Er zijn motoren met dezelfde basisblokken en wat verschillende opbouw zoals de carburateur.
Een carburateur wisselen gaat nog, is vaak wel duur. Maar daar blijft het meestal niet bij.
Een uitlaatstuk wat kleiner is vervangen wordt alweer anders.
Je zal dus exact moeten vaststellen waar de verschillen zitten en dan deze onderdelen en afstellingen vervangen/aanpassen.
Ga dan maar naar de winkel voor een andere. Van 8 naar 9,9 is dat niet waard.
Van 9,9 naar 15 is alweer wat interessanter, maar hetzelfde verhaal.

Ik heb het overigens zelf wel gedaan met een 30 pk 4-tankt Mercury met carburateurs.
Daar gaat het namelijk alleen om de kunststof tussenplaat welke voor het inlaat spruitstuk zit. De carburateur is al van een 40 pk.
Deze gaten kun je eenvoudig vergroten of een plaat van een 40 pk kopen.
Gasklep opnieuw afstellen en klaar.
Bij de 30 pk versie gaat de gasklep standaard niet helemaal open, dat kan de motor niet verwerken met de kleinere gaten.
Zo kwam ik erachter dat er iets moest zijn.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2541
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.


Terug naar Outboard motoren

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten