Wie helpt mij

staartolie werk schroef carburateur ontsteking spoel mono kabel

Wie helpt mij

Berichtdoor Frhgk » 16 Jun 2020, 00:01

Hallo mensen, Ik heb een buitenboordmotor gekocht ( yamaha 8pk 1982 volgens mij, en die zou 100 % zijn.. NOT! hij koelde niet..en aangezien ik in de schuldsanering zit en 100 % ben afgekeurd ..er lang voor gespaard had is dit extra zuur..ik had hem al naar iemand gebracht die wel handig is.. met brommers/scooters dan.. die zij dat de impeller nog goed is.. en als het goed is de leiding door gespoten.. het spul erop en getest, koelt nog niet :( ik zelf denk wel de impeller namelijk..

Is er iemand die er wel verstand van heeft, bereid dit te fixen voor weinig.. ? Die ook weet wat er wel aan de hand is als de impeller het niet is, dan zorg ik sws voor een nieuwe impeller om dat uit te sluiten.. anders weet ik het ook niet meer.. in woon in Groningen-stad Alvast bedankt ..
Frhgk
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 15 Jun 2020, 23:03
ligplaats: Hoendiep
info:

Re: Wie helpt mij

Berichtdoor micha » 16 Jun 2020, 08:52

Het is geen raket wetenschap. Als je zelf een beetje gereedschap hebt dan kun je het makkelijk zelf doen.

Maar waarom denk je dat hij niet koelt? Omdat het straaltje niet plast? Dat hoeft niet persee te betekenen dat hij niet koelt. Haal eens je deksel van je thermostaat er af en kijk eens of er daar water uit komt.
micha
 
Berichten: 348
Geregistreerd: 25 Apr 2014, 09:44
ligplaats:
info:

Re: Wie helpt mij

Berichtdoor Blacktoppie » 16 Jun 2020, 13:00

Realiseer je wel dat de motor bijna 40 jaar oud is, opzich geen probleem als je zelf een beetje handig bent is er een hoop aan te repareren. Maar als je het moet laten doen kan de prijs nog wel eens oplopen en dan word goedkoop opeens duurkoop.

Ik wil je niks onthouden maar een boot kost geld, ik hoop dat je je dat goed realiseert.
Curtevenne 830AK "Marana"
Beenhakker 4m "Betty"
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Gebruikers-avatar
Blacktoppie
 
Berichten: 1176
Geregistreerd: 12 Dec 2013, 19:20
Woonplaats: Aan de Lek
ligplaats:
info: Curtevenne 830 ak, Beenhakker 4m, met sabb 8h

Re: Wie helpt mij

Berichtdoor matthijs463 » 05 Jul 2020, 15:01

impellers kunnen er gewoon goed uitzien maar nog steeds niet doen. je moet kijken of de vinnen gebogen zijn en of de vinetjes een beetje slap zijn. zelf test ik ze vaak door de staart in een bak water te zetten en dan een boormachine op de as te zetten(let wel op dat je de goeie kant op draait). vervolgens met je vinger het gat dicht drukken en kijken of er dan druk achter zit.
matthijs463
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 05 Jul 2020, 14:25
ligplaats:
info:


Terug naar Outboard motoren

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten