evinrude 9.9 4 takt powerpack

staartolie werk schroef carburateur ontsteking spoel mono kabel

evinrude 9.9 4 takt powerpack

Berichtdoor micha » 04 Jun 2020, 10:02

Hallo Allemaal,

Ik heb een powerpack van een evinrude 9.9 4 takt. Deze werkt met een optical ignition. Bij een optical ignition werkt de trigger met een bron ( led? of infrarood) en een ontvanger als trigger. Dus als de ontvanger licht ontvangt dan is dat eht signaal om te vonken, zoals ik het begrijp. Bij mijn powerpack is 1 van de sensoren, ik weet niet welke, afgebroken en verdwenen.

https://imgur.com/EsEY9LN

Het gaat hier om de buitenste. Nu mijn vraag. Heeft iemand hier ooit naar gekeken om zo iets te repareren? Ik ben niet vies van wat experimenteren en een nieuwe powerpack kost 273 euro ten opzichte van een led of infrarood emitor van 3 euro dus lijkt me ook wel leuk om wat te testen.

Ik heb de motor getest met een andere powerpack en dan vonkt hij wel dus ik weet dat de motor verder goed is.

Heeft anders iemand een kapotte powerpack liggen waarvan ik de sensoren kan halen?
micha
 
Berichten: 348
Geregistreerd: 25 Apr 2014, 09:44
ligplaats:
info:

Re: evinrude 9.9 4 takt powerpack

Berichtdoor henkvd » 04 Jun 2020, 16:19

Hoe krijg je het powerpack open ?
Of is deze niet totaal in gegoten, anders is het niet zo spannend , een IR receiver en een IR led, een IR led kan je controleren met de camera van je telefoon, probeer maar eens een AB van de TV.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4474
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: evinrude 9.9 4 takt powerpack

Berichtdoor micha » 05 Jun 2020, 11:14

Het powerpack hoeft niet open. Er zit aan de buiten kant een oogje en een zender welke in het vliegwiel vallen. Ik wil alleen deze vervangen.
Ik ken het truukje met de afstandsbediening ip de telefoon. Ik heb zelf ook nog een goede powerpack en zal dan daar mee kijken welke de zender en de ontvanger is. Hopelijk is er wat aan te zien.
micha
 
Berichten: 348
Geregistreerd: 25 Apr 2014, 09:44
ligplaats:
info:


Terug naar Outboard motoren

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 gasten