Buitenboord motor mercury 40 pk in bun slaat uit

staartolie werk schroef carburateur ontsteking spoel mono kabel

Buitenboord motor mercury 40 pk in bun slaat uit

Berichtdoor Sloept20 » 30 Mei 2020, 22:37

Wie heeft er tips. Wij hebben een sloep en de buitenboord motor mercury 40 pk hangt in de bun. De motor slaat uit omdat de uitlaatgassen in de bun terecht komen en de motor daardoor stikt en uitvalt. Er zitten 3 vierkanten gaten op als uitlaat en krijg daar geen afvoer slang op aangesloten om deze vervolgens naar buiten de bun te krijgen
Sloept20
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 30 Mei 2020, 22:31
ligplaats:
info:

Re: Buitenboord motor mercury 40 pk in bun slaat uit

Berichtdoor Ed de R » 30 Mei 2020, 23:00

Niet een originele uitvoering lijkt me, een verbrandingsmotor heeft brandstof en lucht nodig.
Mogelijk te weinig (schone) lucht toevoer voor een goede verbranding.
Grote lucht toevoer lijkt me.....

Succes
Ed
Ed de R
 
Berichten: 73
Geregistreerd: 17 Jun 2018, 22:24
ligplaats: Kaag
info: Crescent Allure 21
Yamaha 20 pk F20BEL

Re: Buitenboord motor mercury 40 pk in bun slaat uit

Berichtdoor Leotje » 31 Mei 2020, 11:44

Maak eens een foto van de uitlaat (als dat lukt in de bun). Wat je beschrijft is een probleem dat vaker voor komt. Bij de meeste buitenboord motoren is het een kwestie van improviseren om een aansluiting te maken op de bovenwater uitlaat om de uitlaatgassen buiten de bun te geleiden. Vaak kwam ik dan uit op een metalen plaatje waar een pijpje op gelast zat en dat zat dan met een paar boutjes over de gaten geschroefd, maar als je niet in het bezit bent van het nodige gereedschap wordt het niks.
Als alternatief kan je proberen op de luchtinlaat van je kap een stuk stofzuigerslang te zetten (afplakken met duct tape) en die buiten de bun leiden.
Leotje
 
Berichten: 89
Geregistreerd: 28 Jul 2019, 19:06
Woonplaats: Leiden
ligplaats: Leiden
info:

Re: Buitenboord motor mercury 40 pk in bun slaat uit

Berichtdoor Sloept20 » 31 Mei 2020, 13:09

Afbeelding
Sloept20
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 30 Mei 2020, 22:31
ligplaats:
info:

Re: Buitenboord motor mercury 40 pk in bun slaat uit

Berichtdoor Leotje » 01 Jun 2020, 11:03

Ik ben deze in de praktijk niet tegengekomen (werkte hoofdzakelijk met Yamaha) maar zo op de foto lijkt me het deel om de 3 gaten van rubber te zijn. Ik zou eerst proberen of je dat bij een Mercury los kan kopen. Daar zou je dan met polymeer kit ( Sikaflex) een aansluiting aan kunnen lijmen waar een slang op past. Heel warm zal het niet worden, er gaat maar een klein deel van de uitlaatgassen door die gaten. Het grootste deel gaat via de staart onder water weg.
Leotje
 
Berichten: 89
Geregistreerd: 28 Jul 2019, 19:06
Woonplaats: Leiden
ligplaats: Leiden
info:


Terug naar Outboard motoren

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten