Stationair afstellen Yamaha F2.5A

staartolie werk schroef carburateur ontsteking spoel mono kabel

Re: Stationair afstellen Yamaha F2.5A

Berichtdoor whalertje40 » 27 Mei 2020, 20:02

@ Hans, bij de outboardzaken bij mij in de buurt gaan ze je geen onderdelen verkopen, ze willen wel dat je motor bij hun aanbiedt voor reparatie.
Dus voor de eerste keer besteld bij allesmarine en volgende dag in huis.

Motor draait weer, stationair draait die nu iets hoger, maar hij staat nu op uiterste afgesteld.
Voor de rest draait deze prima, motor heeft 25 draaiuren.

Als ik zou mogen kiezen dan nooit geen 4-takt meer, de 2-takt motoren zijn in mijn ogen een stuk robuuster.
Bij de buren bij ons een Yamaha 4-takt 9,9 pk, ook een tijd stil gestaan, is niet aan de gang te houden.
Is nu al 3x bij de Yamaha dealer geweest en elke keer weer stopt deze er mee, het is natuurlijk niet goed voor een motor om lang stil te staan, maar de 2-taktjes hebben daar geen moeite mee.
whalertje40
 
Berichten: 90
Geregistreerd: 01 Sep 2019, 09:49
ligplaats: Oostvoorne
info: Oostvaarder 900 AK

Re: Stationair afstellen Yamaha F2.5A

Berichtdoor Gruttepier » 27 Mei 2020, 23:02

whalertje40 schreef:@ Hans, bij de outboardzaken bij mij in de buurt gaan ze je geen onderdelen verkopen, ze willen wel dat je motor bij hun aanbiedt voor reparatie.
Dus voor de eerste keer besteld bij allesmarine en volgende dag in huis.

Motor draait weer, stationair draait die nu iets hoger, maar hij staat nu op uiterste afgesteld.
Voor de rest draait deze prima, motor heeft 25 draaiuren.

Als ik zou mogen kiezen dan nooit geen 4-takt meer, de 2-takt motoren zijn in mijn ogen een stuk robuuster.
Bij de buren bij ons een Yamaha 4-takt 9,9 pk, ook een tijd stil gestaan, is niet aan de gang te houden.
Is nu al 3x bij de Yamaha dealer geweest en elke keer weer stopt deze er mee, het is natuurlijk niet goed voor een motor om lang stil te staan, maar de 2-taktjes hebben daar geen moeite mee.


Een Yamaha dealer die een motor niet goed krijgt mag van mij stoppen!
De frustratie omtrent de 1 cilinder hakkeploffen onderstreep ik, is vooral voor de low market sale en dan past een 2 cilinder niet.
Een 2 cilinder 4 stroke is verder meer dan prima en doet niks onder bij 2 takt, al blijf ik altijd fan van de 2 takt.
Ook 2 taktjes hebben tegenwoordig problemen met stilstaan, dat is de schuld van emissie eisen.
Gruttepier
 

Re: Stationair afstellen Yamaha F2.5A

Berichtdoor Leotje » 27 Mei 2020, 23:13

Helemaal mee eens. Ik heb 10 jaar met een 9.9 viertakt gevaren en daar nooit problemen mee gehad. De meeste mensen realiseren zich nog steeds niet dat heel veel startproblemen veroorzaakt worden door de huidige toevoeging van ethanol in de benzine in combinatie met incidenteel gebruik van de motor.
Leotje
 
Berichten: 89
Geregistreerd: 28 Jul 2019, 19:06
Woonplaats: Leiden
ligplaats: Leiden
info:

Vorige

Terug naar Outboard motoren

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten