Houdbaarheid benzine

staartolie werk schroef carburateur ontsteking spoel mono kabel

Re: Houdbaarheid benzine

Berichtdoor Klaver vier » 11 Aug 2018, 16:19

Toevoeging houdbaarheid benzine
Ik had een bootje ( with) met 8pk buitenboord motor,die heeft 3jaar in mijn box aan her plafond gehangen
Het is zo weggezet en opgehangen zonder er ook maar iets aan te doen.
Vandaag bootje naar de loosdrechtse plassen gebracht motor er aan gehangen,tank was nog half vol,de tank afgevuld met nieuwe benzine.
Twee trekjes en lopen,liep ook nog redelijk goed
Voor de zekerheid laten we de carburatur ff ultrasone reinigen.
Ik wil alleen maar zeggen benzine is niet in een maand verrot,zeker niet in een afgesloten tank.
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Houdbaarheid benzine

Berichtdoor kajoe » 11 Aug 2018, 19:46

hoe lang zit dat spul al in de tankopslag ? met mengsmering is het mogelijk dat men eens fiks moet schudden ,bio toevoeging als er maar geen water of condens bij komt gaat het zeer lang mee.
bij ons kwam het voorheen voor dat er vaten benzine bleven liggen en er nieuwe boven op kwamen soms lagen deze er enkele jaren en we hebben nooit klachten gehad van schippers .
kajoe
 
Berichten: 1368
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: Houdbaarheid benzine

Berichtdoor henkvd » 11 Aug 2018, 21:55

Goed afgesloten, gaat het best goed, probleem is alleen dat veel benzine tanks toch niet zo goed afsluiten, na een halfjaar mis je een deel van de oorspronkelijke inhoud en dan loopt de kwaliteit enorm achter uit om dat niet alle delen waar benzine uit bestaat in gelijke verdampt. Bij mengen met verse kan nooit geen kwaad en als je de mogelijkheid hebt om het in andere benzine gebruikers op te stoken waarom zou je het bewaren, water een issue in de huidige benzine met de toevoeging van bioproducten, bij lang stilstaan en deels verdampen, zakt het water uit, wat je vervolgens dan als eerste opzuigt
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Houdbaarheid benzine

Berichtdoor Klaver vier » 11 Aug 2018, 22:57

Ik wil er alleen maar mee zeggen dat het zo,n vaart niet loopt met het slechter worden van de benzine.
Er was dus totaal niets aan gedaan met het wegzetten
Het wordt natuurlijk alleen maar beter als je bijv, de carburatur ff lekker in de wd 40 spuit
Maar ondangs dat dat niet gebeurd was gewoon goed lopen.
Wij hebben het bootje aan onze kleinkinderen gegeven en willen alles goed hebben dus voor de zekerheid laten we het motortje even nakijken
Kunnen onze kleinkinderen ff lekker scheuren,dan genieten wij er ook weer van.
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Vorige

Terug naar Outboard motoren

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten