Benzine dop johnson td-20

staartolie werk schroef carburateur ontsteking spoel mono kabel

Benzine dop johnson td-20

Berichtdoor micha » 07 Apr 2015, 09:19

Hallo Allemaal,

Ik heb onlangs een oude johnson 5pk buitenboordmotor gekocht. Ik heb hem na het opknappen/ afstellen van de ontsteking en het schoonmaken van de carburateur goed lopend gekregen maar ik mis de benzine dop. De vorige eigenaar zei dat hij hem zelf ook al 40 jaar kwijt was.
Nu zal een originele dop vinden lastig worden dus ik hoopte dat een dop van bijvoorbeeld een eitje ook zou passen. Wie van jullie heeft een eitje en kan voor mij opmeten wat de diameter is van het schroefdraad. Als de diameter ongeveer het zelfde is dan durf ik nog wel een gokje te wagen en een benzine dop te kopen van een oudere evinrude of johnson.
Het gaat om dit motortje: Voor degene die geinteresseerd zijn, ik ga hem verkopen.

Afbeelding
micha

ligplaats:
info:

Re: Benzine dop johnson td-20

Berichtdoor broekie » 07 Apr 2015, 09:38

Probeer eens bij Rene Maas een watersport bedrijfje in Aalsmeer.
Hij verzamelt oude BB-motoren van dit merk.
Vroeger zat hij bij jachthaven Dracht, nu weet ik niet waar hij zijn werkplaats heeft.

Ook een mogelijkheid is Hans Pel, ook in Aalsmeer. 0297368886
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie

ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Berichtdoor schottel » 07 Apr 2015, 11:01

Rene Maas zit nu bij jachthaven Drijfhuis ,ook Aalsmeer.
schottel

ligplaats:
info:

Berichtdoor esmeralda » 07 Apr 2015, 11:58

Of bel eens met http://www.vanzelstwatersport.nl/ hun hebben een grote schuur vol met oude motoren voor de onderdelen.
esmeralda

ligplaats:
info:

Berichtdoor micha » 07 Apr 2015, 12:39

Bedankt voor de reacties. Ik ken ze alletwee, Van Zelst zit vlak bij mij. Ik ben er in eerste instantie vanuit gegaan dat ik toch geen originele dop ga vinden en daarom ben gaan kijken naar een andere dop die wellicht ook past. Ik bel eerst bij Rene Maas. Wie weet kan hij mij geljik vertellen of er ook een dop van een eitje op past. Ik moet toevallig donderdag richting amsterdam dus dan kom ik langs Aalsmeer. Dan zou ik bij hem of H. Pel langs kunnen gaan voor een tweedehands dop.

Ik hoor nog steeds graag van iemand die een eitje heeft wat de diameter is.
micha

ligplaats:
info:

Berichtdoor micha » 08 Apr 2015, 08:58

Ik heb gisteren Rene Maas gebeld en die vertelde me dat de doppen hoogstwaarschijnlijk het zelfde zijn. Donderdag ga ik even bij hem langs, met mijn motortje. Hij vertelde dat hij benzine doppen had liggen. Iedereen bedankt voor het meedenken.
micha

ligplaats:
info:

Berichtdoor micha » 13 Apr 2015, 09:41

De dop is geregeld voor 5 euro bij H. Pel uit Aalsmeer. Een dop van een normaal eitje paste er gewoon op. Bedankt voor het meedenken allemaal. Zoals ik al zei, het motortje is te koop dus wie interesse heeft mag contact met me opnemen.
micha

ligplaats:
info:

Terug naar Outboard motoren