accu buitenboordmotor

staartolie werk schroef carburateur ontsteking spoel mono kabel

accu buitenboordmotor

Berichtdoor micha » 02 Sep 2014, 12:22

Ik wil graag een accu kopen voor mijn 25pk evinrude. Nu had ik de accu uit mijn kever geprobeerd. Een 12V 45Ah 360A accu van een jaar oud welke ik eerst helemaal heb opgeladen. Deze kreeg de motor echter niet rond( in mijn 1300cc kever krijgt hij hem wel rond) Nu hebben mijn ouders een diesel auto dus heb ik daar de accu uit geleend. een 12V 56Ah 600A accu. Deze kreeg hem zonder problemen rond. Mijn inziens is dat ik een hoge start stroom moet hebben om de motor aan te krijgen. Maar hoeveel? Wat zijn de specificaties van een accu die gebruikt worden bij een bbm? Ik voer veder geen apparatuur in de boot dus het gaat me alleen om het starten.

m.v.g. Micha
micha

ligplaats:
info:

Re: accu buitenboordmotor

Berichtdoor henkvd » 02 Sep 2014, 12:28

Dat de accu van de kever de handel niet rond kreeg is zeer vreemd, die zou makkelijk het startmotortje rond moeten krijgen, heb zelf heel lang een motorfiets accu gebruikt als testaccu, dat zijn 12Ah accu's, zonder probleem vele malen starten, hebben iets van 100A CCA

Nu is het niet aan te raden om een 12Ah accu te gebruiken ivm met het onbegrensde laadcircuit van een BBM, hoewel de laadstroom erg beperkt is bij de meeste motoren, is zo'n krappe capaciteit garantie voor een droog kokende accu, een kleine benzine auto accu is ruim voldoende, ca 40Ah. De CCA is niet interresant, trekt weinig, het lukt immers ook gewoon op ellebogenstoom, al heb je bij sommige motoren koud eerst wat van dit nodig Afbeelding
henkvd
Beheerder

ligplaats: Almere
info:

Terug naar Outboard motoren