Budget-DIY schreef:Er zijn mensen die elke 3 jaar een nieuwe auto kopen, om ellende met slijtage voor te zijn. Er zijn ook mensen die een auto kopen voor 1000 euro, nog niet eens de olie wisselen, en er mee door rijden totdat het niet meer rolt.
Het zijn allemaal keuzes die je maakt, en een risico afweging. En ik ben echt niet de eerste, de laatste of de enige die een apparaat/machine gebruikt totdat het niet meer werkt. En daarin bekende problemen voor lief neemt. Het is aan TS om daarin een keuze te maken.
We gaan beginnen over appels en peren
Prima ik heb 2 aouo's ( 3 zelfs als ik mijn oldtimer mee reken. 1 is onze hoofdauto en daar heb ik afgelopen 2000 euro moeten insteken vanwege defecte turbo.
Deze auto heeft mij 5 jaar geleden 20.000 euro gekost, in principe reed hij nog prima behalve dat hij soms in de noodloop sprong door het defect. Dan kan ik met jouw redenatie meegaan en lekker doorrijden totdat hij de geest gerft. Uiteraard een zot advies, de auto is het simpelweg nog waard en is nog lang niet afgeschreven.
Daarbij wil ik ook niet dat mijn vrouw en dochters ergens stil komen te staan.
Mijn andere auto is een goedkoop wagentje van 1400 euro, daar rij ik mee tot hij defect is of niet meer keuringswaardig. Noodzakelijke doe ik zelf. Daar ga je geen honderden euro's meer instoppen, dan gaat hij naar een demontage bedrijf waar je er nog 150 voor krijgt en ik koop weer een ander gebakje voor rond de 1000 euro.
De motor in kwestie is ter vergelijken met mijn hoofdauto, er zit nog genoeg waarde in die de reparatie rechtvaardigd.
Dit model motor zit nog op 2000 tot 2500 euro om aan te schaffen, bouwjaar bij een outboard weegt veel minder dan bij een auto, vooral omdat het seizoensproducten zijn.
En nogmaals, pech op het water is iets wat je moet voorkomen.
Dat jij alles budget doet of wil doen betekend niet dat dit altijd de logische weg is, ik vind je verhalen leuk maar ik zal je nimmer laten zitten aan mijn spullen