Piep/alarm uit stuurconsole zonder motorstoring

staartolie werk schroef carburateur ontsteking spoel mono kabel

Re: Piep/alarm uit stuurconsole zonder motorstoring

Berichtdoor Renegade » 08 Aug 2024, 11:36

Michael755 schreef:Wat wel een probleem is dat de motor geen storing geeft. Het storingslampje werkt wel gewoon. Als de motor in storing staat krijg je een code in de vorm van aantal knippertjes van het olie lampje. Dit lampje gaat dus niet meer branden na de start.

Als jij op een lampje vertrouwen wil , mij zal het een zorg zijn.
Er staat ook duidelijk dat je een aantal seintjes krijgt .
Voor een lampje zal je je altijd moeten omdraaien om deze te zien tijdens het varen,tenzij je een dashboard hebt met lampjes hebt in een console.
Naar een Suzuki vakman gaan ,die kan het ding uitlezen.
Succes dr mee.
Renegade

ligplaats:
info:

Berichtdoor chaea » 08 Aug 2024, 13:21

Lampje is wel degelijk een belangrijke indicator, als je op stuurknuppel vaart is dit ook je indicator, dan is er geen akoestisch alarm.

Uitlezen op een DF9.9 carburateur versie zal niet gaan, zit er niet op naat mijn weten.

Aan TS, je hebt de complete carburateur vervangen lees ik, orgoneel of immitatie?
chaea

ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Berichtdoor Renegade » 08 Aug 2024, 13:42

Hier staan de zaken in die je moet ondernemen als je het alarm systeem( service beurt) wilt resetten.
https://www.flevonautica.nl/instructies ... -df-25a30a

Suzuki alarm resetten op je buitenboordmotor
De meest voorkomende reden voor een alarm van de Suzuki buitenboordmotor is, dat uw motor aangeeft dat hij toe is aan een onderhoudsbeurt. U hoort piepjes en/of ziet een rood lampje knipperen.

Stap 1 controleren:
motorolie controleren
koelstraat controleren

Stap 2 reset van de Suzuki buitenboordmotor
motor uit
gashendel in zijn vrij
contact aan
3x dodemansknop uittrekken in 3 seconden
u hoort een piep
contact weer uit
De Suzuki buitenboordmotor is gereset. Werkt dit niet, procedure nogmaals herhalen.

Suzuki outboard fault codes list :
https://www.suzukioutboardforum.com/for ... stic-codes

Houden de piepjes aan na resetten,dan wordt het tijd om je te vervoegen met je torretje bij een dealer.
Het piepje komt niet voor niets "boven drijven".
Maar je kunt het uiteraard ook negeren, en/of het speakertje "mond dood" maken.
Renegade

ligplaats:
info:

Berichtdoor Michael755 » 09 Aug 2024, 20:50

chaea schreef:Lampje is wel degelijk een belangrijke indicator, als je op stuurknuppel vaart is dit ook je indicator, dan is er geen akoestisch alarm.

Uitlezen op een DF9.9 carburateur versie zal niet gaan, zit er niet op naat mijn weten.

Aan TS, je hebt de complete carburateur vervangen lees ik, orgoneel of immitatie?

Ben bang dat het om imitatie gaat (weet dit niet zeker). Heb de werkzaamheden laten uitvoeren door een bedrijf. Heb er geen verstand van maar had achteraf een slecht gevoel. Bedrijf is gesloten ivm vakantie.
Michael755

ligplaats: Zwanenburg
info: Admiral tender 565
Motor suzuki df 9.9 arl

Berichtdoor chaea » 10 Aug 2024, 22:51

Michael755 schreef:[quot="chaea"]Lampje is wel degelijk een belangrijke indicator, als je op stuurknuppel vaart is dit ook je indicator, dan is er geen akoestisch alarm.

Ben bang dat het om imitatie gaat (weet dit niet zeker). Heb de werkzaamheden laten uitvoeren door een bedrijf. Heb er geen verstand van maar had achteraf een slecht gevoel. Bedrijf is gesloten ivm vakantie.[/quote]

Een carburateur orgineel zit snel tussen de 40p0 en 600 euro, immitatie is vaak een stuk goedkoper maar kan problemen geven.
chaea

ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Vorige

Terug naar Outboard motoren