SUZIKI DT25C - Start niet / Geen lawaai

staartolie werk schroef carburateur ontsteking spoel mono kabel

Re: SUZIKI DT25C - Start niet / Geen lawaai

Berichtdoor rene79shovel » 27 Jun 2024, 11:08

dat de spanning tijdens het starten niet zou dalen is ook een vreemd verhaal want dat doe hij altijd wel iets zodra je vermogen vraagt van de accu
rene79shovel

ligplaats:
info:

Berichtdoor Het Sluizenfront » 27 Jun 2024, 11:23

Pierreke schreef:Heb tijdens het starten ook een voltmeter over de batterij geplaatst en de spanning daalde niet.
Heb daarnaast de motor ook proberen te starten met de trekstarter, dit deed het ook niet. Heb ik wel nog nooit eerder gedaan.Bedankt!

Als jij een startpoging doet moet dat te zien zijn aan de accuspanning, als er stroom wordt gevraagd zal die spanning altijd dalen. Als dat niet het geval is betekend dit dat er dus geen contact is. Je zegt dat bij een poging met de handstart ook niets gebeurt. Ik neem aan dat je de motor wel rond kunt trekken.
Kijk eens bij je contactslot of daar niet een draadje los zit, of slecht contact maakt. trek de draadjes daar eventueel een voor een los, maak de contacten schoon en steek weer in elkaar. Alle draadjes gehad...probeer dan nog eens te starten.
Met groetjes van de (ex)sluismeester Jan
Gebruikers-avatar
Het Sluizenfront

ligplaats: Wessem
info: Reline 41SLX (2002)
Hoofdmotor Deutz 159pk.

Berichtdoor Renegade » 27 Jun 2024, 12:57

Pierreke schreef:Heb tijdens het starten ook een voltmeter over de batterij geplaatst en de spanning daalde niet.

Dat is vreemd ,want de spanning zakt altijd iets terug.

Heb daarnaast de motor ook proberen te starten met de trekstarter, dit deed het ook niet. Heb ik wel nog nooit eerder gedaan.
Het zal dus toch aan iets anders liggen.

Ja dat moet dan wel.
Zit er ook een "stopknop" op ,en staat die niet verkeerd?
Indien het geen knop is ,maar anderszins schakelaar ,waar je met een "brugje" de uittrekknop ,ook vaak aangeduid als " dodemansknop" ,dat "brugje" niet aanwezig is ,start de motor ook niet.

Maar feitelijk er aan vooraf gaande , bij het omdraaien van de contactsleutel werkt dan de startmotor wel?
Als die niets doet ,zal je moeten zoeken in de aanvoer van spanning of juist het onderbreken daarvan.
Maar jij blijft namelijk summier met je antwoorden ,en je blijft zelf hangen in onderdelen die de oorzaak zouden kunnen zijn volgens jou.
Renegade

ligplaats:
info:

Berichtdoor chaea » 27 Jun 2024, 14:15

Handtarter en elektrische start moet los van elkaar gestart kunnen worden, trekstart hoeft geen accu.
Enig wat er voor kan zorgen dat de handstart niet werkt mbt elektra is de dodemansknop of het contactslot, of niet aangesloten of storing(lijkt mij niet onwaarschijnlijk)
Simpelste manier is stekker van afstandbediening loshalen. En wat ik eerder schrijf, sluit de zekering en het relais uit.
chaea

ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Berichtdoor SjaakKonijn » 28 Jun 2024, 07:48

De de motor niet start op de handstart en de startmotor niet draait wanneer je hem probeert te starten heb je denk ik 2 problemen.

Draai even 1 van de bougies er uit en leg deze tegen massa aan. Vonkt deze bij trekken aan het koort? Zo ja dan heb je waarschijnlijk een probleem met de carburateur.
wbt startmotor die niet rondgaat. Kun je met een setje startkabels de startmotor zelf laten draaien? Werkt dit niet, defecte startmotor. Werkt dit wel. Probleem met relais/contactslot en of bekabeling.
Succes!
SjaakKonijn

ligplaats: NL
info: Crescent 501 & Hooveld 850 OK

Berichtdoor broekie » 28 Jun 2024, 08:02

TS reageert niet meer en roeit denk ik verder dit seizoen.
De hulp die geboden wordt is prima voor de discussie maar gaat hem boven de pet denk ik
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie

ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Vorige

Terug naar Outboard motoren