Aangezien ik nieuw Ben hier allereerst hallo tegen iedereen.
Dan nu het probleem waar ik mee zit.
Mijn schoonvader heeft een mecury 30pk 2takt auto choke, auto Olie menging en handgas. Verder weet ik er weinig over te vertellen maar verwacht dat jullie genoeg weten on het model te weten. Zo niet hoor ik het wel
Vorig jaar heeft deze een onderhoudsbeurt gehad maar liep stationair magertjes maar er was mee te werken. In versnelling zetten was toen een probleem was dit ging met behoorlijk wat geweld. Aangezien de boot in Denemarken verblijft was besloten om hem voor gebruik dit jaar naar een werkplaats te brengen om het schakel probleem op te lossen. Gelukt en de eerste keer varen was alles prima. De 2e keer varen was het stationair draaien moeilijk en sloeg elke keer af. Uiteindelijk gister was tijdens het varen de brandstofslang die op de carb zit los geschoten door een missend tyrapje. Daarna natuurlijk start problemen alleen stationair lopen nog steeds een groot probleem. Als ie koud is de choke functie gebruiken maar zonder handtas loopt is niet maar terug van handtas naar neutraal slaat hij ook af. De rook die eruit komt is ook erg blauw.
De benzine in de externe tank is een mix van een jaar oud met additieve en nieuwe benzine, ongeveer 50/50
Nou ben ik vrijwel een leek als het op buitenboordmotoren afkomt dus iets meer uitleg is gewenst. We hebben geen zin onder boot weer uit het water te halen en dan in het engels/Duits/Deens achtig uit te moeten leggen wat het probleem is en hem vervolgens een week kwijt te zijn., vandaar ook dat ik hier de kennis wil benutten.
Iig alvast bedankt
Groeten Wesley schipper