Johnson 35PK '78/'79 pompt geen water door

staartolie werk schroef carburateur ontsteking spoel mono kabel

Johnson 35PK '78/'79 pompt geen water door

Berichtdoor YannickB » 08 Jun 2021, 15:09

Hallo iedereen :) !

Ik heb recent een retro bootje gekocht met een 35pk Johnson buitenboordmotor. Nu ben ik er al enkele weken aan het sleutelen en schoonmaken maar ik loop helaas tegen iets aan.

De motor heeft een tijdje stil gestaan en loopt nu weer stabiel stationair. Op het begin koelde hij goed door als ik de tuinslang op de waterinvoer plaatste en stroomde het water uit de twee gaatjes in het staartstuk. Echter bij het proefvaren zag ik direct dat er geen water meer uit de uitlaatgaatjes kwamen.

Impeller gecontroleerd, totaal verweerd en versleten. Nieuwe erop geplaatst en ingesmeerd met vaseline, pakkingen vervangen, vet op de onderdelen waar ik vet nodig achtte en uiteindelijk getest met de boormachine. Met de boormachine spoot er water uit de wateruitlaat van het impellerhuis. Alles weer gemonteerd en vastgemaakt.

Nu pompt hij bij het stationair draaien alsnog geen water door het staartstuk. Er komt niets uit bij de controlestraal (wel doorgespoten) en ook niks bij de twee uitlaatgaatjes op het staartstuk. Wel komt er lucht uit de uitlaatgaatjes, schroef én er komt lucht uit de waterinlaat bij het staartstuk. Alles al vijf keer in en uit elkaar gehad maar ik kan geen oplossing vinden. Naar mijn inziens is de impeller goed gemonteerd.

Heb de grote fout gemaakt om eerst alles te vervangen en te poetsen aan de boot, alvorens verder te gaan met de motor :(!

https://www.crowleymarine.com/johnson-evinrude/616.cfm
YannickB

ligplaats: Waspik
info: Almar 430D
Johnson 35PK '78 / '79

Re: Johnson 35PK '78/'79 pompt geen water door

Berichtdoor jkb » 08 Jun 2021, 19:29

Thermostaathuis dichtgeslibt? Mvg Jan
jkb

ligplaats:
info:

Terug naar Outboard motoren