Yamaha 2B

staartolie werk schroef carburateur ontsteking spoel mono kabel

Re: Yamaha 2B

Berichtdoor jeroenwd40 » 18 Aug 2014, 20:17

Bedankt voor de reacties, ik ga de onderdelen bij klijzing bestellen. Weet iemand de gegevens om de ontsteking af te stellen, contactpuntafstand en ontstekingstijdstip?
jeroenwd40

ligplaats:
info:

Berichtdoor Blacktoppie » 18 Aug 2014, 20:39

Yamaha 8B and japanese mariner settings. The point settings are between 0.3 and 0.4mm. Adjust top cylinder first, then adjust timing 25 deg BTDC in fully advanced position (full throttle setting)> adjust lower cylinder by adjusting points to give timing at 25 deg BTDC in fully advanced position.
(Tip use a plastic strip to isolate the points not being tested and use a conectivity meter to test opening closing point)

ik heb ooit deze eens gevonden voor mijn oude 8pk uit "78 en daar liep hij perfect op, ik heb ook wel eens begrepen dat bovenstaande gegevens voor de meeste oude yamaha's zon beetje hetzelfde is maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

ARco
Curtevenne 830AK "Marana"
Beenhakker 4m "Betty"
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Gebruikers-avatar
Blacktoppie

ligplaats:
info: Curtevenne 830 ak, Beenhakker 4m, met sabb 8h.

Berichtdoor henkvd » 18 Aug 2014, 21:22

Qua contactpunt opening is dat na genoeg standaard, met een beetje geluk staat het ontstekingstijdstip wel op de motor

Zou het na kunnen kijken ware het niet dat m'n data schijf gecrasht is, nog niet alles staat weer terug van af backups.
henkvd
Beheerder

ligplaats: Almere
info:

Berichtdoor eagle » 18 Aug 2014, 23:10

Over Yamaha 2B impellerpomp:

Normaliter kan bij veel motoren na verwijdering van het lowerhouse het pomphuis, en daarna de impeller zelf, naar boven over de driveshaft worden geschoven en aldus weggenomen.

Bij de 2B kan dat niet!

De driveshaft bestaat nl uit twee delen; Het onderste asje, met daaromheen de waterpomp, en daarboven de lange as in de vorm van een pijp, die met het onder-asje is verbonden middels hardsoldeer, dus niet losneembaar!
De lange aandrijfas/buis is dikker dan het onder-asje; De pomp kan er niet naar boven overheen!

De hele aandrijfas moet uit het lowerhouse worden genomen. Daartoe moet de propshaft worden verwijderd, dan een circlip op het einde van de driveshaft, waarna deze naar boven uit het lower kan wordengetrokken. Nu kan de impeller naar beneden worden afgenomen..

Gr, Eagle
eagle

ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Outboard motoren