Johnson 20 pk komt niet op toeren

staartolie werk schroef carburateur ontsteking spoel mono kabel

Re: Johnson 20 pk komt niet op toeren

Berichtdoor Chris05111988 » 12 Aug 2014, 21:21

Ja heb zojuist maar voor de zekerheid een revisie kitje besteld
En gaan het daarna maar weer eens testen

In ieder geval bedankt!!
Chris05111988

ligplaats: Lelystad
info:

Berichtdoor vuuren1 » 12 Aug 2014, 22:56

Chris05111988 schreef:Hallo beste forum leden

Ik heb een vraag over mijn johnson gt20 uit 1993
Ik krijg mijn motor niet op toeren in z'n vooruit/achteruit als ik het gas open gooi valt ie uit en als ik dan
Gelijk gas terug neem blijft ie wel lopen maar geeft wel een paar backfires het lukt wel gewoon in zijn neutraal dan kan ik wel vol in de toeren
De enne bougie is vettig maar geeft bij het testen wel een goeie vonk en de andere bougie
Is mooi droog ,compressie is bij allebei het zelfde heb al van alles geprobeerd en alles nagekeken/schoongemaakt
Weet iemand wat dit zou kunnen wezen ik vermoed zelf iets met de ontsteking maar wat ? Of iets anders natuurlijk

Bij voorbaat dank voor de reacties !
Gr. Chris

Dat lijk op een brandstof tekort maar een natte bougie past daar weer niet bij (als de ontsteking zijn werk goed doet).

Ik heb meegemaakt dat een 2 cilinder 2-tact vergelijkbare verschijnselen vertoonde. Soms ging het weer goed maar later weer helemaal niet (onbelast ging het goed).
Daar bleek de middelste krukaskeerring te lekken en het hele proces verstoorde.
Een 2-tact BBM heeft carterspoeling en als er tussen de 2 carters een lekje zit heb je een probleem omdat de beide processen elkaar verstoren.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1

ligplaats:
info:

Berichtdoor Chris05111988 » 12 Aug 2014, 23:31

Bedankt !

Is er ook een manier om dit te controleren ?
Waarschijnlijk blok helemaal uit elkaar halen ?
Chris05111988

info:

Berichtdoor gast » 12 Aug 2014, 23:52

Dat motortje regelt je brandstof en daar hoef/hoor je niet aan te zitten, rode hendeltje kan je bij goedlopende motor stellen en dan hoor je het verschil wel.
Net zoals een stelschroef is dit niet een probleemoplosser bij slechtlopende motoren, de motor heeft altijd goedgelopen en zal vanzichzelf niet van een afstelling afspringe.

Ik kan mij nog een 1993 Evinrude herinneren die pas na 2 ulrasone reiniginge weer goed liep, denk dat daar al wat te halen is.
Ander euvel kan water zijn, de vette bougie, is de elektrode toevallig wit?
gast

ligplaats:
info:

Berichtdoor Chris05111988 » 13 Aug 2014, 00:05

Ja heb vanavond een kitje besteld met nieuwe vlotter en pakkingen ect ect
Dus kijken of het werkt

Ja bij de enne bougie was die inderdaad beetje wit uit geslagen de eerste keer ,nu na de laatste keer testen waren ze allebei vettig
Chris05111988

info:

Berichtdoor gast » 13 Aug 2014, 00:08

vuuren1 schreef:
Chris05111988 schreef:Hallo beste forum leden

Ik heb een vraag over mijn johnson gt20 uit 1993
Ik krijg mijn motor niet op toeren in z'n vooruit/achteruit als ik het gas open gooi valt ie uit en als ik dan
Gelijk gas terug neem blijft ie wel lopen maar geeft wel een paar backfires het lukt wel gewoon in zijn neutraal dan kan ik wel vol in de toeren
De enne bougie is vettig maar geeft bij het testen wel een goeie vonk en de andere bougie
Is mooi droog ,compressie is bij allebei het zelfde heb al van alles geprobeerd en alles nagekeken/schoongemaakt
Weet iemand wat dit zou kunnen wezen ik vermoed zelf iets met de ontsteking maar wat ? Of iets anders natuurlijk

Bij voorbaat dank voor de reacties !
Gr. Chris

Dat lijk op een brandstof tekort maar een natte bougie past daar weer niet bij (als de ontsteking zijn werk goed doet).

Ik heb meegemaakt dat een 2 cilinder 2-tact vergelijkbare verschijnselen vertoonde. Soms ging het weer goed maar later weer helemaal niet (onbelast ging het goed).
Daar bleek de middelste krukaskeerring te lekken en het hele proces verstoorde.
Een 2-tact BBM heeft carterspoeling en als er tussen de 2 carters een lekje zit heb je een probleem omdat de beide processen elkaar verstoren.

Keerring denk ik niet, dan loopt de motor sowieso als een natte krant en wil dan zelfs op hol slaan om daarna abrupt te stoppen. (opbouwende zuurstof bij het mengsel)
gast

ligplaats:
info:

Berichtdoor gast » 13 Aug 2014, 00:15

Witte bougie kan duiden op water in de cilinder, dat moet je eerst uit sluiten.
Verder is een ultrasone reiniging ook absoluut aan te raden, 90% van de gevallen los je hier mee op.
Het is een kwestie van uitsluiten, deze Amerikaanse Belgen zijn iig gevoelig voor vervuiling.
gast

ligplaats:
info:

Berichtdoor Chris05111988 » 13 Aug 2014, 19:50

Hallo nog even een vraag

Ik smeer nu 1 op 50 zou dit te vet kunnen wezen ?
Chris05111988

info:

Berichtdoor gast » 13 Aug 2014, 20:36

Nee, is goed en absoluut niet schraler.
gast

ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Outboard motoren