Yamaha 40br 676b

staartolie werk schroef carburateur ontsteking spoel mono kabel

Re: Yamaha 40br 676b

Berichtdoor gast » 12 Mei 2014, 08:10

Er wordt nergens geschreven dat een hele bus moet worden leeggespoten, een puf in de carburateur schrijf ik.
Een heel normale procedure om te kijken of de motor reageert, is veelste weinig om jouw overtrokken doemscenario te bewerkstelligen.

Het is vele malen gevaarlijker als je een motor blijft starten waardoor overtollige brandstof zich ophoopt in de uitlaat incl de vrijkomende dampen, dat is link en je hebt zomaar brand in je motorblok.
En nu ook niet gaan aandikken dat het pufje remmenreiniger in dit geval dan funest is want er wordt nergens geschreven dat dit moet gebeuren op een verzopen motor.

We hoeven het niet eens te zijn maar de boel aandikken en doemscenario's bedenken om je gelijk te claimen is kinderachtig.

Niks 6 pack mee aan boord en niet een hele bus startpilot/remmenreiniger in het blok spuiten, slechts 1 puf van een seconden achter in de carburateur. Dan gaat het via de normale en veilige weg via de spoelpoorten naar de cilinder. Is er geen vonk dan gaat het via de uitlaatpoort het staartstuk in en is het veelste weinig en veelste vluchtig om enig gevaar te vormen. Benzine daarentegen blijft als vloeistof aanwezig en blijft hierdoor benzinedampen afgeven waardoor je een knallende uitlaat kan krijgen als je blijft doorstarten.

Ik heb veel motoren door
gast

ligplaats:
info:

Berichtdoor Klaver vier » 12 Mei 2014, 09:22

Chaea.ik ben het helemaal eens,je sluit met één pufje een heleboel uit.
Maar als mensen al niet weten waar de luchtinlaat zit ,kunnen ze er beter maar afblijven,dan wordt het toch niks.
Gr René ( De Stoere).
Klaver vier

Berichtdoor broekie » 12 Mei 2014, 10:05

Ik hoor de leonardk niet meer.
Zou hij in de lucht gevlogen zijn.

Chaea misschien moet je het even wat vluchtiger opnemen en de discussie niet opnieuw aanpuffen na 12 dagen stilte.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie

ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Berichtdoor gast » 12 Mei 2014, 10:17

Ik las het vanochtend pas.
gast

ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Outboard motoren