Mercury 50hp 4cyl 2takt 'open' zetten

staartolie werk schroef carburateur ontsteking spoel mono kabel

Mercury 50hp 4cyl 2takt 'open' zetten

Berichtdoor staun » 20 Jun 2024, 13:07

Beste allen

Ik heb een tweedehands Mercury aangeschaft.
De motor is door de vorige eigenaar 'dichtgenepen' , zodat hij hier in België zonder vaarbewijs kon varen.
Hij heeft me uitgelegd hoe die terug open moet worden gezet, echter ben ik dat even vergeten... :-)
Bediening is met twee kabels, eentje vooruit/achteruit bedient en eentje dat hoeveelheid gas regelt (stand van de carburatorklep). Laat gerust weten als ik hier mis ben...
Beide kabels kunnen worden geregeld op het einde (waar ze in de motor zitten) met behulp van een cilindervormige moer op een lang stuk draadstang.

Volgende week gaan we een toertje varen. Graag zou ik tegen dan weten hoe hij opnieuw goed geregeld kan worden ik ten volle van de 50pk (of wat er van over blijft) kan genieten.

Alvast enorm bedankt!
Stijn
staun

ligplaats: Waasmunster
info:

Re: Mercury 50hp 4cyl 2takt 'open' zetten

Berichtdoor micha » 20 Jun 2024, 14:20

Ik denk dat het handig is om een foto te maken van je situatie. Je kan hem op verschillende manieren begrenzen. Zo is het een beetje lastig om te bepalen hoe de jouwe zit. Maar je kan de vorige eigenaar niet meer vragen?
Het klopt dat je twee kabels hebt waarvan 1 het gas bepaald. Er moet op die iets zitten die voorkomt dat je vol gas kan geven. Of het zit op de motor zelf.
micha

ligplaats:
info:

Re: Mercury 50hp 4cyl 2takt 'open' zetten

Berichtdoor staun » 20 Jun 2024, 19:28

micha schreef:Ik denk dat het handig is om een foto te maken van je situatie. Je kan hem op verschillende manieren begrenzen. Zo is het een beetje lastig om te bepalen hoe de jouwe zit. Maar je kan de vorige eigenaar niet meer vragen?
Het klopt dat je twee kabels hebt waarvan 1 het gas bepaald. Er moet op die iets zitten die voorkomt dat je vol gas kan geven. Of het zit op de motor zelf.

Dank je wel Micha voor de reactie. De boot staat hier niet bij me thuis. Ik probeer er nog te passeren om een foto te nemen...
Ik heb spijtig genoeg alleen maar een foto van de motor zonder de kabels er aan.
staun

ligplaats: Waasmunster
info:

Terug naar Outboard motoren