Nieuw in de watersport

Nieuw in de watersport

Berichtdoor Meug » 20 Sep 2024, 13:44

Ik had het veel eerder moeten doen, maar nu heb ik dan eindelijk een bootje gekocht.

Ik woon en werk in Werkendam, ben 60 jaar en vaar geregeld rond in de Biesbosch, alwaar ik ook sluismeester ben.

Ik kocht vorige maand dus een stalen vlet met een Mercedes motor, 4 cilinder diesel, waarschijnlijk type OM621. De vorige eigenaar heeft hem zelf gebouwd en was daar nog mee bezig toen hij overleed. Hij heeft alles uit zijn blote hoofd gedaan en er is dus geen enkele tekening of schema beschikbaar van zijn project. Het is een heel leuk bootje verder en ik wil hem graag verder afmaken en moderniseren waar nodig. Vandaar dat ik op dit forum terecht ben gekomen, zodat u mij wellicht kunt helpen bij het opnieuw uitvinden van de werking van de electra, het toilet-systeem en nog wat andere zaken die ik op mijn speurtocht tegenkom.

Veel vaarplezier!
Meug

ligplaats: Werkendam
info: Stalen vlet,
8 x 2,5 meter, zelfbouw.
Bouwer overleden, geen gegevens, geen tekeningen.

Re: Nieuw in de watersport

Berichtdoor Blacktoppie » 20 Sep 2024, 14:44

Welkom hier. Heb je foto's van het bootje, ben wel benieuwd.

Planning is om begin volgende week bij werkendam de biesbos in te vsren dus ik zal zwaaien :lol:
Curtevenne 830AK "Marana"
Beenhakker 4m "Betty"
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Gebruikers-avatar
Blacktoppie

ligplaats:
info: Curtevenne 830 ak, Beenhakker 4m, met sabb 8h.

Berichtdoor aadbloem » 20 Sep 2024, 19:46

Welkom op het forum. Heel spannend zo'n boot zonder enige documentatie. Heb je vragen stel ze gerust.
Een foto is natuurlijk altijd leuk. Ergens op het forum is wel te vinden hoe een foto kunt plaatsen.
Succes in ieder geval en de Biesbosch is een gebied waar wij vele seizoenen hebben doorgebracht met de kinderen. Nog ruim voor de Aakvlaai.
Tegenwoordig trekken we wat verder, de kinderen gaan niet meer mee en we hebben wat meer tijd.
Groet
Aad
aadbloem

ligplaats: Box ZW9
info:

Berichtdoor chaea » 20 Sep 2024, 20:48

Welkom, ben benieuwd naar je boot.
chaea

ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Terug naar Even voorstellen