Data van vandaag:
groet Bas
Amersfow schreef:Ha 48V begin je te voelen. Volgens mij gaat electrode lassen met 60v, als ik aan het lassen was in de regen voelde je weleens schokken.
Tuschmann schreef:Leuk om een keer te zien, dankje De temperaturen en luchtvochtigheid die je op diverse plekken uitleest, heb je daar bewust voor gekozen of doen bepaalde componenten die je toch al nodig had dat toevallig?
Wat is voor jou de reden geweest om voor een 24V boordnet te gaan? Ik twijfel daar nog een beetje tussen, beide spanningen hebben voor en nadelen en die vallen wat mij betreft voor het grootste gedeelte tegen elkaar weg.
Tuschmann schreef:Oké, maar je hebt dus je 12V dynamo om de 12V redtops te laden en diezelfde laadspanning krik je op naar 24V om de 24V bank te laden?
Wolf1 schreef:Als je de keuze noch hebt altijd 24V, in de tijd met alleen wat verlichting maakte het niet veel uit en inderdaad 12V is veel makelijker verkrijgbaar, maar tegenwoordig en de toekomst, er komt steeds meer electra aan boord en de vermogens worden steeds groter.
Dit is dan ook de reden dat er al met 48V gewerkt wordt ! En ik heb nog nergens een 48V marifoon gevonden !
Gr. Wolf1
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten