eagle schreef:Keerkoppeling olie Moet brandschoon zijn...
MS koppelingen die niet vrij willen komt zelden voor.. Eigenlijk alleen maar als de verstelspie (zg Hamertje) afgebroken is. En dat komt weer omdat er dan een van een verkeerd type is gemonteerd, ivm het conusmateriaal (brons of staal).
MS, of MSB?
Check de koelring van de reductiekast op vorstschade (onderaan), komt veel voor...
Gr, Eagle
Hamertje was nog heel, olie was lichtgrijs in de koppeling, hamertje braamvrij gemaakt licht opschuren en gangbaar gemaakt, na het monteren van het geheel weer geprobeerd maar koppeling ging nog niet in zijn vrij. ook een paar sims onder de niet in het midden zittende stelmoer boven op maar dat mocht niet baten! Motor kwam pas naar tien keer bonken in zijn vrij als ik de morse- kabel wat verder door de neutraal heen druk. Hoe het ook zij, heb nu een goede "Nieuwe" 2e hansje die veel soepeler schakelt, of deze 100% procent is zal de tijd uitwijzen...
De "nieuwe" ligt nog steeds op de werkbank, dus moet zichtbaar zijn als er vorstschade is... Je weet het pas zeker als je het gecontroleerd hebt, maar als de motor slecht winterklaar is gemaakt is de koeling van de reductie wel het eerste wat leeg is. Maar nogmaals, zal dit even goed controleren.
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 382&type=3Weet niet of bovenstaande link werkt maar daar zijn een paar foto's te zien van de staat van de koppeling