Nieuw hier, heb jaren geleden een boot gehad maar verkocht! Ten Broeke kruizer 8,5 meter met een ouwe BMC 40 PK. Volgens mij ben ik op het water geboren… aangezien mijn ouders altijd een boot hebben gehad en we daar elk weekend wel op de friese wateren te vinden waren. Mijn vader was een vervent sportzeiler in een BM’er ook wel een 16 kwadraat genoemd. Dus varen zit wel een beetje in mijn bloed, wat zoveel betekend niet voor de wal liggen dus… vanaf een uur 7 ‘s ochtends touwtjes los en kijken waar het schip strand. Smiddag vier uur voor de wal en kijken hoe de rest van de bootjesvaarders naarstig naar een plekkie aan de wal en of in de haven het laatste plekkie zoeken.
Ben 53 jaar en getrouwd, twee zoons 13 en bijna 15. Hobby is eigenlijk wel luieren, sleutelen (heb een Landrover Freelander V6 sleutelauto) waar ik graag in mag rijden haha, tussen het sleutelen door!)
Aangezien vrouw en kinderen niet vaak meegaan en ik wel wat vaker wil gaan varen heb ik een Nidelv 24 Spitsgatter voor weinig op de kop kunnen tikken. Keerkoppeling wilde niet in zijn vrij, dit de prijs van de aanschaf behoorlijk heeft kunnen drukken. Nadeel hiervan is wel dat het een gokje is wat je koopt… Het scheepje ziet er schoon en netjes en goed onderhouden uit en gaat winters op de wal in een loods. Hiermee werd de keuze iets minder stressvol. Ben ook nog wel een beetje handig in sleutelen en een Volvo Penta is een lekker simpel blokkie die zijn sporen wel heeft verdient in de scheepswereld. Dus angst voor de motor is er eigenlijk niet. Vandaag even een ander keerkoppelinkje gehaald voor 400 euro een koopje! Zat namelijk ook nog een compleet blok aan vast, met allemaal mooi Volvo Penta MD2B reserve onderdelen! Hoe mooi is dat?!
Dan nu even gelijk maar even een technisch vraagje, keerkoppeling zit vast aan het MD2B blok met vier inbusbouten, maar kan nergens vinden wat het aanhaalmoment van deze bouten zijn…. Iemand toevallig deze data beschikbaar en of een werkplaats boek over de Volvo Penta MD2B? Houd ik mij graag aanbevolen.
Met vriendelijke groet,
Andries Koornstra,
Lemmer.