Even voorstellen: Bas

Even voorstellen: Bas

Berichtdoor SjaakKonijn » 28 Jun 2024, 13:30

Hallo allemaal,

Aangezien er een Even voorstellen pagina is, lijkt mij dit ook wel zo netjes even te doen. Leuk zo een "ouderwets" forum.
Mijn naam is Bas, 38 jaar, woon in Overijssel en ben getrouwd en samen hebben we 4 kinderen (13,12,12 en 1). Ik ben werkzaam als ICT-beheerder in de glastuinbouw.
Ik heb altijd interesse gehad in boten en jaren geleden begonnen met een rubberboot. Na behalen vaarbewijs een iets snellere Scandinavische console boot. Daarna nog een grote rubberboot op trailer. i.v.m. verhuizing later weer verkocht.

Ik mis het hebben van een boot hebben enorm. Het is echt mijn passie. Mijn vrouw en ik kijken elk jaar wel in jachthavens en botenwinkels naar bootjes. Onze smaak komt niet helemaal overeen. Zij wil graag een sloepje, ik zie mijzelf graag weer op een Scandinavische consoleboot. Omdat we echter met her hele gezin willen kunnen varen is een sloepje dan wellicht de meest voor de hand liggende keuze.

Enkele weken geleden stuurde mijn vrouw weer wat bootjes door die op marktplaats staan. Waaronder onderstaande Crescent:

Afbeelding

Ik was direct verliefd. een Scandinavisch kajuitbootje met motor in de bun. een tafeltje en voldoende zitmogelijkheden voor het hele gezin. Tevens het formaat dat hij nog goed op de trailer past. We zijn gaan kijken en troffen een zeer vriendelijke eigenaar/verkoper die ons meenam op een tochtje over de markervaart. Daarna een bakje koffie en zijn we het een geworden over de prijs. Daarna bracht de eigenaar ons terug bij de auto met de boor. De oude Yamaha 4-takt motor viel een paar keer uit, ik gaf aan dat dit geen probleem voor ons verder was, het ging ons voornamelijk om de boot.

Nu moesten we op zoek naar een trailer om de boot op te halen. Ook deze was binnen no time gevonden door vrouwlief en een prachtige geremde Pega trailer uit 2008 stond op de oprit. Ook berichte de verkoper ons dat hij het afslaan van de motor had gevonden. Er zat een scheurtje in het membraam van de pomp. Deze heeft hij nog vervangen, ontzettend netjes! Inmiddels hebben we ook de boot opgehaald en hebben we de eerste vaart gemaakt. Het traileren ging nog niet helemaal ideaal door een verkeerde afstelling en stroeve rollen. Bij het er uit lieren hebben ween stukje gelcoat beschadigd van de kiel. Desondanks toch een geslaagde dag en de kinderen vinden het heerlijk op het water.

Ik ga een projectpagina aanmaken om het opknappen van het bootje bij te houden. Ik begin bij het repareren van de Kiel, waar ik ook al wat oude beschadigingen van de coating ben tegen gekomen. Ik heb inmiddels al bruikbare info gekregen hier op het forum. Daarvoor dank!
SjaakKonijn

ligplaats: NL
info: Crescent 501 & Hooveld 850 OK

Terug naar Even voorstellen