voorstellen maar

voorstellen maar

Berichtdoor Peterl » 13 Aug 2022, 14:29

Beste forumleden,

Mijn naam is Peter en ik heb eerder gezeild en daarna nog een speedboot gehad, vervolgens wat anders gedaan en nu toch weer het water op. We zijn nu met een boot bezig waar dinsdag a.s. de keuring op komt en hopelijk gaat alles dit keer goed, bij de vorige boot(keuring van ander schip) waren er veel problemen met de motor en de keerkoppeling, maar gelukkig zag de keurder dit snel en raadde ons af van de koop af te zien. achteraf bleek het mee te vallen, maar we waren toen op dit schip gestuit waar we meer in zien zitten.
Dit keer hebben we de keuze laten vallen op een Gillissen van 11m met een gejoggelde romp met stabilisatie vinnen.
Als alles goed gaat kunnen we aankomende week weer het water op en kan ik hier hopelijk uit veel ervaring putten voor bepaalde vormen van onderhoud(motor, en reparatie). Ik doe over het algemeen alles zelf, van verf, motor tot hout, dat laatste gaat me wel iets lastiger af. ;)
Gebruikers-avatar
Peterl
 
Berichten: 92
Geregistreerd: 13 Aug 2022, 14:20
ligplaats: Hattem
info:

Re: voorstellen maar

Berichtdoor Quota » 13 Aug 2022, 23:18

Welkom Peter,

Hier ook een oud zeiler (weliswaar met twee linkerhanden) die ook dit jaar gevallen is voor een gejoggelde romp van de hand van Gillissen. Welkom hier en kijk ook even bij de Gillissenvaarders club. Succeset de keuring, heb je al wat foto's die je kunt delen?
Quota
 
Berichten: 111
Geregistreerd: 10 Jan 2022, 16:03
ligplaats: Maasbommel
info:

Re: voorstellen maar

Berichtdoor Peterl » 14 Aug 2022, 12:48

Quota schreef:Welkom Peter,

Hier ook een oud zeiler (weliswaar met twee linkerhanden) die ook dit jaar gevallen is voor een gejoggelde romp van de hand van Gillissen. Welkom hier en kijk ook even bij de Gillissenvaarders club. Succeset de keuring, heb je al wat foto's die je kunt delen?

Leuk dat je ook een gillissen hebt, en ik had al het forum van de gillissen vaarders gevonden, als alles dinsdag rond is ga ik me daar ook voor opgeven.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Peterl
 
Berichten: 92
Geregistreerd: 13 Aug 2022, 14:20
ligplaats: Hattem
info:

Re: voorstellen maar

Berichtdoor Quota » 14 Aug 2022, 15:42

Kijk, is dat de 1100 die bij de schepen kring in Hattum te koop ligt/lag? Mooi schip hoor!
Quota
 
Berichten: 111
Geregistreerd: 10 Jan 2022, 16:03
ligplaats: Maasbommel
info:

Re: voorstellen maar

Berichtdoor Peterl » 14 Aug 2022, 16:41

Quota schreef:Kijk, is dat de 1100 die bij de schepen kring in Hattum te koop ligt/lag? Mooi schip hoor!

Klopt Quota, dat is die boot. Wat voor een heb jij er ?
Gebruikers-avatar
Peterl
 
Berichten: 92
Geregistreerd: 13 Aug 2022, 14:20
ligplaats: Hattem
info:

Re: voorstellen maar

Berichtdoor Quota » 15 Aug 2022, 13:27

Peterl schreef:Klopt Quota, dat is die boot. Wat voor een heb jij er ?


Wij hebben een vlet , 12.10 AK. Bij Valk heten die een BB (Binnen en buitenbesturing)
Afbeelding
Quota
 
Berichten: 111
Geregistreerd: 10 Jan 2022, 16:03
ligplaats: Maasbommel
info:

Re: voorstellen maar

Berichtdoor Peterl » 16 Aug 2022, 23:24

Keuring is achter de rug en er zijn nog wel wat puntjes die voor de winter aandacht behoeven, moet iig de koelvloeistof vervangen, zit nog weinig waarde in. Ook zal ik deze winter de uitlaatspruitstukpakking moeten vervangen deze zweet aan beide uiteinden een beetje.
De gland werd wat te warm dus moet daar naar kijken of de 2 moeren net te ver zijn aangehaald.
En het roer waar deze in de bus staat zal moeten worden opgelast, was nu een busje ingemaakt maar is niet ideaal. dat waren een beetje de grootste punten, rest wordt veel klussen aan de elektra(electronica).
Gebruikers-avatar
Peterl
 
Berichten: 92
Geregistreerd: 13 Aug 2022, 14:20
ligplaats: Hattem
info:


Terug naar Even voorstellen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten