Even voorstellen

Even voorstellen

Berichtdoor De Accountant » 03 Aug 2022, 22:15

Hoi! Ik ben Stephan, 31 jaren jong!

Ik heb zelf al sinds jongs af aan een zekere fascinatie met boten, maar behalve een keer per jaar met vrienden een sloep huren op de biesbos ben ik nooit gekomen. Een paar weken terug heb ik samen met mijn vriendin in Spanje een bootje gehuurd voor 3 dagen voor een bijzonder goede prijs (een Gallart 13.50 Flybridge), een oud model, maar wel onwijs veel plezier mee gehad! Sindsdien is mijn vriendin ook actief "on board" om een boot aan te schaffen. Vandaar dat ik hier kom om wat informatie in te winnen voor waar ik op moet letten als beginner!
De Accountant
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 03 Aug 2022, 22:04
ligplaats: Rotterdam
info: Landrot, die voorzichtig zijn tenen in de watersport wil dippen.

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Amersfow » 04 Aug 2022, 08:33

Doorvaarthoogte bepaalt voor een groot deel je vaargebied. Ik adviseer max 2,40; veel bruggen zijn 2,50; dan kun je met 2.40 lekker doorvaren. Daarmee vallen al heel veel boten af. Verder is de eerste zorg een ligplaats. In een commeciele haven betaal je 1-2000 euro per jaar. Verenigingshavens hebben jaren wachtrij.

Als beginner met zijn 2-en zou ik een klein polyester kajuitbootje met 4-takt BBM doen. Kun je wat ervaring opdoen en hoef je niet gelijk aan de bak met klussen.
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1866
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Solita74 » 04 Aug 2022, 22:19

Jullie hebben al ervaring met een schip van 13,50 hou die lengte ongeveer aan vooral als je langer aan boord wil verblijven en als het serieus is
Ga dan naar een goede makelaar en koop niet andermans ellende en let op het onderhoud dat is heel belangrijk sucses
Solita74
 
Berichten: 332
Geregistreerd: 17 Feb 2020, 18:00
ligplaats: Vld
info: Vlet
12.00 meter


Terug naar Even voorstellen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten