Even voorstellen

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Quota » 15 Mei 2022, 21:57

Dank voor je reactie Oeverloos, kan ik ergens op de lier herleiden welke maat het moet zijn?

De ankerbak is volgens mij behoorlijk aan de maat, ik gok 600*500*400, hij zit echter vrij hoog onder het dek, dus ik kan niet via het luik de bodem van de ankerbak aanraken. Ik zal vrijdag wat foto's schieten en maten opschrijven.

De RVS platen hebben ze aangebracht rond het kluisgat. Maar die zitten eigenlijk te laag. Zeker omdat de ring fender lek was hebben de vloeien hun tanden in de huid gezet. Nu zit er een nieuw ringfender op, en dat scheelt iets, maar maal niet de fout om op te lieren totdat ie niet verder meer gaat, want dan staan de vloeien gewoon weer in de lak.

Misschien heeft de vorige eigenaar ooit een anker verloren en gewoon "iets" anders er op gezet. Want ik kan me noch van Draaisma, noch van van der Meer voorstellen dat ze dit zo zouden oplossen.

Ik denk overigens dat ik de ankerbak niet onder het dek weg kan halen zonder de intimmering van de punt te verwijderen, want het luik is te klein.

Het oude gasfornuis is eruit, nu nog twee nieuwe gasslangen (ook voor de oven) en dan is dat ook weer in orde. Meevaller is dat de romp geïsoleerd is en de opbouw ook.
Quota
 
Berichten: 111
Geregistreerd: 10 Jan 2022, 16:03
ligplaats: Maasbommel
info:

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Quota » 21 Mei 2022, 16:53

Ankerbak Afbeelding
Kenmerken lierschijf I Afbeelding
Kenmerken lierschijf II Afbeelding
Type ankerlier Afbeelding

Vandaag even foto's gemaakt van de ankerinstallatie. Er moet blijkbaar een 10 mm ketting op, alleen weet ik dan nog niet welke ISO norm...
Quota
 
Berichten: 111
Geregistreerd: 10 Jan 2022, 16:03
ligplaats: Maasbommel
info:

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Quota » 25 Jul 2022, 22:56

Zo, inmiddels liggen we in Friesland, weer een paar avonturen verder. Gek hoe je toch met de tijd anders naar je boot gaat kijken. Dingen vallen me nu op waarvan ik denk " hoe kan ik dat niet gezien hebben?"

De boot is geschilderd, maar daarbij is ook wat RVS werk 'meegenomen' . De scepters en twee bolders zitten dikker in de witte verf dan sommige vlakken van het dek. Technisch werkt alles emmer zijn nog wel wat wensen. Nu alleen nog last van koudwatervrees om wat aan te gaan pakken (heb geen hoge pet op van mijn eigen technische vaardigheden dan wel inzichten). Heb al bedacht dat de eerste grote klus een verfbeurt van het schip wordt, en dit keer wel goed, dus kabelaring eruit, alles ontroesten en bij het onderwaterschip alles opnieuw opbouwen qua syteem.

Maar ja, nu zag ik ook al op sommige plekken dat de schroeven door het teak heen komen... Die geldboom zal snel scheuten moeten gaan krijgen...
Quota
 
Berichten: 111
Geregistreerd: 10 Jan 2022, 16:03
ligplaats: Maasbommel
info:

Vorige

Terug naar Even voorstellen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten