Voorstellen Beurstel

Voorstellen Beurstel

Berichtdoor Beurstel » 30 Mei 2020, 12:46

Goedemiddag,

Mijn naam is Beurstel, 37 jaar oud, wonen ten zuiden van Roermond. 2 kleine kinderen. We hebben een eigen, fijne caravan, waar we vaak mee op vakantie gaan. Maar varen blijft altijd trekken, al meerdere keren boot gehuurd voor een vaarvakantie. Het zou zomaar eens kunnen dat we ergens de komende jaren de caravan verkopen of gaan verhuren en een boot aanschaffen. Even over "een booteigenaar kent in zijn leven 2 gelukkige dagen" heenstappen dus :mrgreen:

Het zal dan een boot worden waar we in ieder geval genoeg ruimte aan boord hebben, dus minimaal 12 meter of niet ver daaronder. Ik heb zelf een zwak voor boten met een werkverleden, zoals schottelboten. Maar aan dat soort schepen zitten natuurlijk ook voors en tegens. Waar we ook nog een beetje mee zitten is waar de eventuele boot komt te liggen. We houden erg van varen in Friesland, Groningen, rondom Flevoland ook eens gedaan. Bij Roermond is varen ook mooi, maar zit je wel heel ver af van de andere gebieden. Maar ligt de boot verder weg, is de stap om "even" te gaan varen (of een nachtje weg te gaan) ook weer groter. Kortom, nog veel denkwerk te verrichten. Voorlopig houden we het gewoon nog bij huur en zien we het verder wel.

Tot die tijd lees ik mij hier een beetje in, maar dat gaat wel goedkomen :)
Beurstel
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 30 Mei 2020, 12:27
ligplaats:
info:

Re: Voorstellen Beurstel

Berichtdoor stefan » 30 Mei 2020, 15:54

Welkom hier. Mijn boot ligt bij Thorn, op zomervakantie vaak naar Zeeland, IJsselmeer en omstreken.
Die vaardagen er naartoe zijn ook gewoon vakantie:-) met een beetje doorvaren ben je in 2 a 2,5 dag in de Biesbosch dus dat valt ook wel weer mee...
stefan
 
Berichten: 627
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 21:08
Woonplaats: Maastricht
ligplaats:
info:

Re: Voorstellen Beurstel

Berichtdoor Beurstel » 30 Mei 2020, 23:48

Hallo Stefan,
Dankjewel. 2,5 dag varen is inderdaad nog te overzien, in ieder geval voor de wat langere vakanties. Door werk e.d. zijn wij echter ook vaak aangewezen op (hoogstens) langere weekenden en dan is het even afvragen of een ligplaats dichter bij deze mooie vaargebieden niet wat logischer is. Maar misschien moet je daar ook maar gewoon in de praktijk achterkomen.
Beurstel
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 30 Mei 2020, 12:27
ligplaats:
info:


Terug naar Even voorstellen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten