Even voorstellen, Stentor 950

Even voorstellen, Stentor 950

Berichtdoor KarelST950 » 06 Jul 2026, 20:58

Goedendag allen,
Even voorstellen.
Karel hier. Wij hebben met ons gezin , pa, ma en 2 blije meiden, een Ariadne Stentor 950 achterkajuituitvoering.
De boot bebben wij gekocht in 2025, februari om precies te zijn. Gelijk begonnen met alles naar wens maken. In juni 2025 heb ik zelfs nog de oude indenor( zelf) vervangen voor een Mitsubishi S4Q2. Blok komt bij iemand in Uithoorn vandaan:)
Veel weggeweest ook met de boot gelijk. Al 165 uur op de nieuwe motor. Vanwege de kinderen moest ik toch echt de stalen kajuit(ex)zeilboot van de hand doen en wat groters zoeken. Dat werd de Stentor. Heerlijk schip (na al mijn ingrepen). Er zat niks van luxe op. Nu wel. Denk aan warmwater, kachel, diodescheider proffesionele accubank etcetc. Je weet wel, dat het gewoon een beetje klopt.
Eigenlijk altijd al technish opgegroeid, eerst tussen de auto's, later een tijdje binnenvaart meegedraaid. Als ik een weekend niet gevaren heb word ik onrustig...
Veel boten gehad, met name kleine bootjes. Toen wat groter om mee op vakantie te gaan, nu weer een stap groter.
KarelST950

Re: Even voorstellen, Stentor 950

Berichtdoor Pieterse » 07 Jul 2026, 08:14

Hoi Karel,
Van harte welkom op het forum en heel veel plezier gewenst met je nieuwe boot.
Mensen met technische kennis zijn altijd waardevol hier.

Groet, John
Pieterse

ligplaats: Warmond ZH
info: Ligplaats Warmond
Pieterse 1050
75 pk Yanmar

Terug naar Even voorstellen