Hoi

Re: Hoi

Berichtdoor Marie Christina » 30 Jul 2016, 09:21

fakemulder schreef:, ben niet voor zoveel negatieve tijd te vangen

Hihi!
En sexuali tijd dan?
Dat wél? ( :mrgreen:
Gebruikers-avatar
Marie Christina

ligplaats: Noord Drenthe
info:

Berichtdoor fakemulder » 30 Jul 2016, 14:02

Altijd,

Idd. Heb ik ook eens op het veeteelt forum een vraag gesteld, toen woonden we nog in Mensch Ohne Freunde land.
Maar dat was toch niet zo'n gekke vraag?
Ik heb ook een collega, die vent loopt altijd te schelden en te tieren, maar als ik me moet gaan verlagen naar dat niveau , dan kan ik wel gangs blijven.
Maar voor de leden die me wel een standje hebben gegeven, maar me ook welkom hebben geheten , dank U.

Je moet het zo zien, ik zie het allemaal een beetje locker zeg maar.
Als jullie me volgende week zaterdag en zondag tegen komen of inhalen op de ijsel( en dat kan makkelijk want ik ga niet zo hard) blaas dan een x op de toeter , dan maken we de halve fles bokma nog burgemeester.
Wat kan ik er verder nog over zeggen, ijselmeer om nooit te vergeten, toen ik vorige week nog instaat was om te appen , stuurde mijn vader al een berichtje" jonge doe voorzichtig want het kan er spoken" hij is dan ook een echte schipper.NOT.
Ik zal de volgende keer zijn berichtjes serieus nemen.NOT.
fakemulder

ligplaats: cuijk
info:

Berichtdoor Popeye » 04 Aug 2016, 16:00

Mijn eerste tochtje over het IJsselmeer. Door gebrek aan de juiste kennis en ervaring ook geen pleziertochtje! Op een ander forum heb ik lang als eerste kernspreuk gehad: "Door je fouten leer je het meest, en ik leer nog elke dag!" Inmiddels heb ik heel wat ervaring opgedaan en geleerd, maar ik zou hem zo weer als kernspreuk kunnen gebruiken. Vorige week zaterdag met
afgaand tij bij Nieuwe Statenzijl naar buiten, en bij Delfzijl weer naar binnen. Situatie was qua boeien wat anders dan ik volgens de kaart verwachte. Was daardoor de kluts en de volgende boei kwijt met als gevolg dat ik aan de grond liep. Gelukkig kwam ik weer los, en zag toen heel in de verte de volgende boei. Toch weer zo'n leermomentje!

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye

ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Berichtdoor Boekanier » 06 Aug 2016, 19:57

Hoe gaat de reis ?
Gr. Natasja

Eemskruiser "Barca"
Bouwjaar 1979
8.75 x 2.95 x 2.30 x 0.85

Do the day and let the day do you.
Gebruikers-avatar
Boekanier

ligplaats: Dordrecht aan het Wantij
info:

Berichtdoor quichot » 07 Aug 2016, 08:17

Het enige dat je nog parten kan spelen op de IJssel is de tegenstroom. Die is dit jaar wat heviger dan normaal. Je zult merken dat die geleidelijk toeneemt naarmate je bij dichter bij IJsselkop komt. Je scheepje moet toch wel minstens 10 km/h kunnen halen om het een beetje leuk te houden. Gelukkig is navigeren met tegenstroom voor beginners makkelijker dan met stroom mee, maar ik verzeker je, het gaat wel je volgende leermomentje worden.

Verder welkom hier.
We zijn allemaal met 0 ervaring begonnen, en we hebben allemaal geleerd van onze fouten. Ik herinner me nog als de dag van gisteren wat ik dacht toen ik de Jonge Willem voor de allereerste keer losmaakte van de wal: hoe krijg ik 'm ooit weer veilig vast! :oops: :mrgreen:
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot

ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Berichtdoor sjors boomschors » 07 Aug 2016, 15:02

Al maakt iemand een hele dome fout al is nog zn eigenschuld ,dan help je ten alletijden is je plicht ,als je zo goed alles weet zou je dat weten 'ps wa verzekeren ok niet meer ze betalen toch zelden uit 'be nice
sjors boomschors

ligplaats: NH
info:

Berichtdoor Noordvaarder » 07 Aug 2016, 15:46

sjors boomschors schreef:'ps wa verzekeren ok niet meer ze betalen toch zelden uit

Ja dat kan wel zo zijn,maar als jezelf schade veroorzaakt,is het ook niet gedekt op je WA polis.
Dus zul je minimaal een WA vaarverzekering moeten afsluiten,wil je niet alle schade wat je aan derden veroorzaakt ,zelf te moeten betalen.
Een stuurfout met schadelijke gevolgen, is zo gemaakt op het water,en niemand is onfeilbaar.
Noordvaarder

Berichtdoor Marie Christina » 07 Aug 2016, 15:49

quichot schreef:
We zijn allemaal met 0 ervaring begonnen, en we hebben allemaal geleerd van onze fouten.

Helemaal waar.

En daarom kan het juist een heel leuke periode zijn!
Je doet iets fout, leert er van, en de volgende keer gaat het goed.
Dat zijn héle leuke momenten!
Gebruikers-avatar
Marie Christina

ligplaats: Noord Drenthe
info:

Berichtdoor Boekanier » 08 Aug 2016, 12:08

Toch wel heel benieuwd of je heel in je nieuwe thuishaven bent aangekomen en hoe de reis gegaan is....
Gr. Natasja

Eemskruiser "Barca"
Bouwjaar 1979
8.75 x 2.95 x 2.30 x 0.85

Do the day and let the day do you.
Gebruikers-avatar
Boekanier

ligplaats: Dordrecht aan het Wantij
info:

Berichtdoor Noordvaarder » 08 Aug 2016, 15:06

Marie Christina schreef: ............, en de volgende keer gaat het goed.

Of het gaat goed fout.
http://nos.nl/artikel/2071871-zoektocht ... orgen.html
De ongelukken waar het verkeerd vergeet men schijnbaar heel snel.
Die verdwijnen "als sneeuw voor de zon".
Noordvaarder

VorigeVolgende

Terug naar Even voorstellen