Even voorstellen

Even voorstellen

Berichtdoor Frenzel » 28 Sep 2022, 19:15

Hallo,
Ik ben Frank en eigenlijk al mijn hele leven watersport fanaat. Vanaf mijn jeugd veel op het water geweest om te surfen, onderwater om te duiken en in mijn vrije tijd werkte ik (in de school periode) in een watersport zaak.
Nu willen we onze vrije tijd graag wat langer op het water doorbrengen en zijn we op zoek naar een boot waar we ook mee op vakantie kunnen. De voorkeur gaat uit naar een gesloten stuurhuis EN een open kuip.
Dit omdat de hond ook mee gaat en hij geen trappen kan lopen, tevens vinden we de vorm van de boot mooier. (Daarover gaan we maar geen discussie aan :lol: )
Het mag een klassieker zijn, maar ook een iets moderner schip behoort tot de mogelijkheden.
Super Kaag, Bergummermeer, enzo.

Wie kan mij iets meer vertellen waar we exact op moeten en kunnen letten.
Frenzel
 
Berichten: 28
Geregistreerd: 25 Sep 2022, 17:49
ligplaats: Roermond
info: Tukkervlet 11.80 GSOK

Re: Even voorstellen

Berichtdoor chaea » 29 Sep 2022, 17:54

Welkom!

Er zijn zoveel verschillende modellen en uitvoeringen in de bootjeswereld, het is echter vooral persoonlijk. Mijn tip en een leuk dagje uit, ga verschillende havens langs en bekijk de verschillende boten.
Succes
chaea
 
Berichten: 729
Geregistreerd: 07 Aug 2020, 20:55
ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Quota » 30 Sep 2022, 09:47

Wij hebben eerder dit jaar onze boot gekocht. Waren overtuigd op zoek naar een vlet met open kuip en achter kajuit. Tegen beter weten in (noem het een gevoel) bij dit schip gaan kijken en zijn nu blij dat we een achterdek hebben. Veel praktischer bij manouvreren, en beter uitzicht. De discussie over trappen maakt echt (achterdek buiten beschouwing gelaten) niets uit, nog steeds twee tredes naar beneden, zowel naar voren als naar achteren. Groot voordeel is wel (mits je een boot met zij-ingang hebt, en dat zou ik met een hond altijd doen) dat de hond zelf naar binnen en buiten kan (Bij een open kuip moet je door de hoge kuiprand vaak gaan tillen).

Lang verhaal kort, ga lekker kijken naar bootjes en vooral ook voelen. Binnenkort zal er in Sneek wel weer een grote tweedehands markt georganiseerd worden, daar zou ik lekker een dag voor uittrekken met alle betrokkenen (behalve de hond) en gaan kijken en vergelijken.
Quota
 
Berichten: 111
Geregistreerd: 10 Jan 2022, 16:03
ligplaats: Maasbommel
info:

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Frenzel » 16 Nov 2022, 22:37

Nou, het is eindelijk gelukt, we hebben een bootje gekocht.
Deze mooie Tukkervlet met open kuip en een hele berg aan accesoires :D
Binnenkort kunnen we het bootje in een paar dagen richting huis gaan varen en alles ontdekken.

Afbeelding
Afbeelding
Frenzel
 
Berichten: 28
Geregistreerd: 25 Sep 2022, 17:49
ligplaats: Roermond
info: Tukkervlet 11.80 GSOK

Re: Even voorstellen

Berichtdoor haga » 26 Nov 2022, 22:31

Goedenavond Frank,

De wereld is klein.

Hebben het net over jou.

We zijn John (aka Haga) en iemand ( ook wel bekend als Ton W te H) die je hebt opgegeven als referentie bij WSV Nautilus.

Veel plezier met je terugvaart naar ons mooie Roermond.
Real men ride twins
haga
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 23 Jul 2015, 21:30
ligplaats: Roermond
info:

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Frenzel » 28 Nov 2022, 23:02

Goedenavond John en Ton, kleine wereld idd.
Vanmiddag zijn we na 3 dagen varen, weer veilig aangekomen in Remunj en kunnen we hier op het water gaan genieten.

Het zou erg fijn zijn als we een mooie ligplaats kunnen krijgen bij Nautilus voor de zomer.
Frenzel
 
Berichten: 28
Geregistreerd: 25 Sep 2022, 17:49
ligplaats: Roermond
info: Tukkervlet 11.80 GSOK

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Metje 2 » 29 Nov 2022, 20:53

Ik heb even in het grote Tukkerboek gezocht naar jou schip.

Er staat er 1 in beschreven waarvan ik denk dat het jou boot is.

Maar dat is niet zeker.
Metje 2
 
Berichten: 11
Geregistreerd: 17 Nov 2022, 22:25
ligplaats: Burgerveen
info: Tukkervlet 950 GSAK


Terug naar Even voorstellen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten