romp nr

Re: romp nr

Berichtdoor Solita74 » 20 Nov 2021, 00:46

Een schip dat is ingeschreven bij het kadaster heeft ook een nummer en die is netjes in het schip gehakt mijn schip is overgeschreven naar de nieuwe eigenaar kosten bijna € 1000 en ook aangepast met een CE keuring type c .
Een schip van na 1998 moet CE. Gekeurd zijn behalve als je hen zelf gebouwd heb dan is dat niet van toepassing
Solita74
 
Berichten: 332
Geregistreerd: 17 Feb 2020, 18:00
ligplaats: Vld
info: Vlet
12.00 meter

Re: romp nr

Berichtdoor chaea » 20 Nov 2021, 10:21

Marie Christina schreef:Inderdaad, Chaea.
Dan verzin je een nummer.
Op verzoek en aanraden van, betreffende instantie.

Dus geen idee hoe ze dat ook altijd weer noemen.
Meedenken?
Voor de verandering nu eens een keertje niet moeilijker maken dan het is?


Ik maak niks moeilijker dan het is, dat je samen met de verzekering een fantasienummer bedenkt maakt het geen rompnummer want deze zijn er pas vanaf 1998.
Wat jij met je verzekeraar bedenkt is hoogstens een kenmerk, en daar heb ik geen moeite mee maar het daarna opgeven als rompnummer bij de RDW is fraude en daarbij onnodig.
chaea
 
Berichten: 729
Geregistreerd: 07 Aug 2020, 20:55
ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Re: romp nr

Berichtdoor Marie Christina » 20 Nov 2021, 11:20

Tja, als je open kaart speelt en beide partijen akkoord gaan is het geen fraude, mijns inziens.
Maar dat zal ik wel te simpel zien dan.

Overigens hebik dat nummer nooit gebruikt bij het RDW. Dat even om misverstanden te voorkomen.
Want ik heb een beetje het idee dat dat idee gerezen is.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: romp nr

Berichtdoor Kwokko » 20 Nov 2021, 17:24

chaea schreef: maar het daarna opgeven als rompnummer bij de RDW is fraude en daarbij onnodig.

Dit draadje even terug gelezen te hebben ,is er maar ééntje die de suggestie wekt ,dat men een boot bij de RDW registreert.
En dat ben jij @chea.

Maar dan even iets anders.
Waarom zou je het bij de RDW registreren?
RDW is Rijksdienst voor het Wegverkeer ,en niet Rijksdienst voor het Waterverkeer.
Ik vraag me af of die laatste wel bestaat.
Indien ja, zal het dan wel anders heten,denk je van niet?

En/of het fraude is ,staat ook nog ter twijfel ,want iets dat geen nummer heeft ,en je wilt het registreren ,daarin zal je een nummer moeten slaan.
Dat gebeurd ook bij voertuigen ,zelfs bij de RDW.
In jou optiek ,zouden die dan ook frauderen?
Kwokko
 

Re: romp nr

Berichtdoor henkvd » 20 Nov 2021, 18:59

Kwokko, omdat het de enige registratie plek is voor een Y nummer >>>> snelleboot registratie

https://www.rdw.nl/particulier/voertuig ... atie-heeft
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: romp nr

Berichtdoor chaea » 20 Nov 2021, 19:11

Mbt RDW wat Henkvd schrijft, en juist met deze instantie heb ik in het verleden bij het in en verkopen van SMB voertuigen(aanduiding RDW voor Snelle motorboten met Y nummer) te maken gehad bij over en inschrijvingen. En dus ook heb ik te maken gehad met verzonnen nummers. En geloof mij, RDW is overheid en ook daar komt het in langzame logge ambtelijke molens waar geen grijze gebieden zijn. Bij de RDW moet je alle wijzigingen doorgeven, dus een motorwisselmoet doorgegeven worden incl motorcodes welke dan weer gekoppeld worden aan het Y nummer. Doe je dit niet en je treft de verkeerde handhaver krijg je gewoon een dikke prent.

Ts vraagt in zijn openingspost naar de RDW registratie, een Inter kan idd y nummer plichtig zijn.
Als je gaat liegen over nummers bij deze instantie zal dit opgemerkt worden als fraude.


Fraude is een vorm van bedrog. Daarbij worden zaken anders voorgesteld dan ze zijn, door op papier of digitaal een onjuiste weergave te geven van de werkelijkheid.
chaea
 
Berichten: 729
Geregistreerd: 07 Aug 2020, 20:55
ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Re: romp nr

Berichtdoor Marie Christina » 20 Nov 2021, 19:57

Nou, precies.
Dat bedoel ik.
Dus als je in overleg een nummer bedenkt pleeg je geen fraude.

Sterker, dat realiseer Ik me nu, toen ik de boot van mijn overleden vader over nam moest ik mijn marifoon nog registreren bij Agentschap Telecom.
Ik vroeg, als soort van eerbetoon, de roepletters die mijn vader gebruikt had aan.
"Ja, hoor. Die combinatie is vrij. Geen probleem."

Fraude?
Wel, van beide partijen dan.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: romp nr

Berichtdoor Solita74 » 20 Nov 2021, 20:15

De combinatie van VHF is niet vrij er kan wel overgeschreven worden!!
Solita74
 
Berichten: 332
Geregistreerd: 17 Feb 2020, 18:00
ligplaats: Vld
info: Vlet
12.00 meter

Re: romp nr

Berichtdoor Marie Christina » 20 Nov 2021, 20:43

Gaat al twaalf jaar goed.
Ik heb er wel vertrouwen in ;)
Bovendien gaat het daar nu niet om. :)

(Eigenlijk gaat geen enkele reactie meer over de vraag...)
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: romp nr

Berichtdoor chaea » 21 Nov 2021, 00:16

Marie Christina schreef:Nou, precies.
Dat bedoel ik.
Dus als je in overleg een nummer bedenkt pleeg je geen fraude.

Sterker, dat realiseer Ik me nu, toen ik de boot van mijn overleden vader over nam moest ik mijn marifoon nog registreren bij Agentschap Telecom.
Ik vroeg, als soort van eerbetoon, de roepletters die mijn vader gebruikt had aan.
"Ja, hoor. Die combinatie is vrij. Geen probleem."

Fraude?
Wel, van beide partijen dan.


Het Agentschap geeft aan dat een nummer vrij is en accepteert deze, dan is deze daarna geregistreerd bij het Agentstschap.
Jouw verzekering spreek met jouw een nummer/kenmerk af en accepteert deze voor de verzekering.
In beide gevallen niks aan het handje.
De RDW is een ander verhaal, en was ook het vraagstuk van TS, maar de meesten hier varen op een boot die niks van doen heeft met de RDW dus ik begrijp de verwarring en discussie.

Het Hin nummer is een CE certificaat en deze is verplicht vanaf 1998, is een nummer welke begint met CE en de laatste 2 cijfers zijn het bouwjaar. Alle legale boten in Europa hebben zo 'n nummer en de boot is herleidbaar. Tevens geeft dit nummer aan dat het product voldoet aan de eisen. (zo enorm discutabel :lol: :lol: ) De RDW mbt SMB heeft zich vastgebeten op dat nummer. Echter van voor 1998 en bij zelfbouw bestaat dat nummer niet en kan je deze ook niet opgeven, dan is het advies om dit zodanig op te geven, ofwel van voor 1998 of zelfbouw.
Ik heb helaas dus te maken gehad met fantasie nummers icm bestaande rompnummers, hierdoor was registratie SMB onmogelijk tot RDW het onderzoek had afgesloten.

Citaat MC

Gaat al twaalf jaar goed.
Ik heb er wel vertrouwen in ;)
Bovendien gaat het daar nu niet om. :)

(Eigenlijk gaat geen enkele reactie meer over de vraag...)

Einde citaat

Jij hebt niks met de RDW van doen, niks aan de hand.(behalve als je dat nummer als rompnummer gaat inbrengen bij de RDW)
En een vraag kan een discussie of dialoog tot stand brengen, niks aan het handje lijkt mij.
Daarbij opgemerkt, mijn reactie is nog steeds op vraag 1 van TS.
chaea
 
Berichten: 729
Geregistreerd: 07 Aug 2020, 20:55
ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

VorigeVolgende

Terug naar Gezocht / gevraagd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten